رسول حردانی و ئاسو رستمی دست به اعتصاب غذا زدند

رسول حردانی و ئاسو رستمی، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، در حمایت از سعید شیرزاد، زندانی معترض در اعتصاب، دست به اعتصاب غذا زده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رسول حردانی و ئاسو رستمی در حمایت از سعید شیرزاد که به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت زندانیان در زندان‌ها لب‌های خود را دوخته است، دست به اعتصاب غذای چهل و هشت‌ساعته زدند.

پیش‌تر، در روز سه شنبه ۷ دی‌ماه، گارد زندان و مسئولین حفاظت اطلاعات زندان رجایی شهر، به بند زندانیان سیاسی یورش برده و اقدام به تهدید و ضرب و شتم زندانیان حاضر در این بند ازجمله ئاسو رستمی نموده بودند. این فعال مدنی براثر جراحات وارده ناشی از ضرب و شتم دچار خونریزی از دهان و بینی گشت و به بهداری منتقل شد؛ بهداری رجایی شهر نیز از درمان و رسیدگی به ئاسو رستمی خودداری کرد و این زندانی سیاسی با وضعیت وخیم جسمانی به بند بازگردانده شد.

گفته می‌شود که یورش گارد امنیتی به این بند به دلیل برگزاری مراسم کریسمس و صدور بیانیه‌ای دراین‌باره می‌باشد.

ئاسو رستمی، فعال مدنی، پس از بازداشت در شنبه ۱۳ آذرماه، به زندان رجایی شهر منتقل و در شانزدهم آذرماه برای سپری کردن حکم دو سال حبس به سالن ۱۲ در بند ۴ زندان رجایی شهر انتقال یافت.

گفتنی است که این فعال مدنی در زندان دچار نوعی بیماری ریوی و مشکلات تنفسی گشته، بااین‌حال مسئولین از رسیدگی درمانی به وی خودداری می‌کنند.

رسول حردانی در سال ۷۹ با اتهامات امنیتی بازداشت و در دادگاهی به همراه خالد حردانی به اعدام محکوم شد که حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر با یک درجه تخفیف به حبس ابد تقلیل یافت. این زندانی که هم‌اکنون شانزدهمین سال حبس را در زندان رجایی سپری می‌کند، در هنگام بازداشت کمتر از ۱۸ سال سن داشته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.