دادگاه کارکنان دولت برای عیسی سحرخیز حکم دو سال حبس صادر کرده است

سایت خبری زیتون از صدور حکم دو سال حبس برای عیسی سحرخیز، زندانی سیاسی، خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در حالی که کمتر از صد روز به پایان دوران محکومیت عیسی سحرخیز باقی مانده بود، او از سوی دادگاه کارکنان دولت به دو سال حبس تعزیری جدید محکوم شد.

شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت، که به پرونده های دادسرای فرهنگ و رسانه نیز رسیدگی می کند، این روزنامه‌نگار را به اتهام نشر اکاذیب علیه رهبری به دو سال حبس محکوم کرد.

مهدی سحرخیز ضمن تایید این خبر گفت که اتهام «نشر اکاذیب» علیه پدرش «به صراحت قانون اتهامی سیاسی بود» و به همین دلیل «باید بر اساس اصل ١۶٨قانون اساسی مورد رسیدگی قرار می‌گرفت»، اما این اتهام «ذیل عنوان «نشر اکاذیب علیه رهبری» از عنوان جرم سیاسی خارج و به عنوان اتهام امنیتی مورد بررسی» قرار گرفت.

به گفته پسر عیسی سحرخیز به درخواست او برای استعلام از دفتر رهبری در مورد صحت خبر «دادن حق ویژه به آیت‌الله جنتی در انتخابات مجلس و خبرگان» و «حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دادگاه به عنوان شاهد این گفت‌و‌گو و اعلام موضوع در محافل سیاسی» عمل نشد.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل عیسی سحرخیز، اعلام کرده است که نسبت به این حکم درخواست تجدیدنظر خواهد کرد، اما به گفته مهدی سحرخیز، پدرش تصمیم گرفته است در اعتراض به حکم صادره و نقض مکرر قانون توسط مقام‌های قضایی» قصد دارد از روز ۲۵ دی ماه «دست به اعتصاب غذای نامحدود بزند که پس دو هفته اعتصاب داروی تدریجی نیز به آن افزوده خواهد شد که در نهایت به اعتصاب غذای خشک منتهی می‌شود.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.