امتناع کارگران از خوردن غذا در اعتراض به دستمزدها

دو روز است که بخشی از کارگران نیروگاه برق رامین اهواز در اعتراض به برآورده نشدن خواست‌هایشان از خوردن غذای کارخانه خودداری کرده‌اند. کارگران خواهان اجرای بخشنامه افزایش مزایای مزدی هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زمانه، بخشنامه افزایش مزایای مزدی از سوی وزارت نیرو تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است اما در نیروگاه برق رامین که بزرگترین نیروگاه برق کشور است، به اجرا گذاشته نشده است.

کارگران تاکنون به اشکال مختلفی خواهان اجرای بخشنامه شده‌اند اما مدیریت کارخانه به خواست‌های آنان وقعی نگذاشته است. سال پیش، نیروگاه برق رامین شاهد چندین روز اعتصاب کارگران معترضی بود که به کسر حقوق و مزایای خود اعتراض داشتنه و خواهان بهبود موقعیت شغلی خود بودند. “باوی نیوز” در آذر سال پیش از کاهش مزایای شعلی و حق سختی کار بخشی از کارگران خبر داده بود.

کارگران معترضی که از روز گذشته از خوردن غذای کارخانه امتناع می کنند به ایلنا گفته‌اند این حرکت اعتراضی تاکنون از سوی مدیریت کارخانه با واکنشی مواجه نشده است.

تعویق در پرداخت دستمزدها و کسر مزایای مزدی مشکل کارگران بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی است و طی ماه‌های اخیر حرکات اعتراضی متعددی را از سوی کارگران به دنبال داشته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.