علی شریعتی در شصت و پنجمین روز از اعتصاب غذا؛ وخامت وضعیت جسمانی و امتناع از دریافت سرم

علی شریعتی، زندانی سیاسی، پس از گذشت ۶۵ روز اعتصاب غذا، به دلیل ضعف شدید جسمانی و فشارخون پایین، در وضعیت نامساعدی در زندان اوین نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی شریعتی، زندانی سیاسی بند هشت اوین که از دهم آبان ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در شصت و پنجمین روز از اعتصاب غذا در وضعیت وخیمی قرار دارد؛ بااین‌حال این زندانی سیاسی بعدازظهر روز جاری با درخواست پزشکان مبنی بر دریافت سرم مخالفت کرده است.

گفتنی است که قند خون وی ۶۰ و فشارخون او ۶.۵ روی ۵ اعلام شده است.

علی شریعتی از دهم آبان و پس از بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است. این زندانی سیاسی هنگام بازداشت گفته بود به دلیل این‌که بابت اعتراض به «اسیدپاشی» به زندان محکوم شده، دست به اعتصاب غذا خواهد زد و تا زمانی که از این «حکم غیرعادلانه و غیرقانونی» تبرئه نشود، دست از اعتصاب برنمی‌دارد.

اعتصاب غذای طولانی‌مدت باعث «درد کلیه، تنگی نفس، بی‌حالی و ضعف عمومی و افزایش غلظت خون» علی شریعتی شده است.

علی شریعتی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳ علیه اسیدپاشی مقابل مجلس شورای اسلامی به پنج سال حبس محکوم شد. درخواست تجدیدنظر به این حکم نیز در شعبه ۳۳ دادگاه انقلاب رد و مجدداً حکم پنج سال حبس تأیید شد. آقای شریعتی در ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۳ بازداشت شد و در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ به مرخصی آمد اما در روز ۱۰ آبان سال جاری (۱۳۹۵) دوباره بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.