تخریب آلونک‌های حاشیه‌نشینان کرمان با حکم دادستان‌انقلاب کرمان

رادیو زمانه در خبری که در وبسایت خود منتشر کرده است به اعتراضات حشیه‌نشینان کرمان پرداخته است. در پی اعتراضات گروهی از حاشیه‌نشینان شهرک سیدی به تخریب منازل و آلونک‌هایشان و بستن جاده کرمان-کوهپایه، ظهر امروز ۱۶ دی اعلام شد عملیات تخریب آلونک‌ها با حکم دادستانی کرمان انجام شده است. طبق این حکم، دادستان کرمان خواهان “برخورد قاطع و خارج از نوبت دستگاه قضائی کرمان با زمین‌خواری و حاشیه‌نشینی” شده بود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خبرگزاری ایرنا که خبر را با عنوان “رفع تصرف اراضی ملی” و آزاد شدن “۳۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی در شهرک سیدی کرمان از چنگال زمین‌خواران” منتشر کرده، در ادامه نوشته است که در جریان این عملیات،۶ دستگاه آلونک نیز تخریب شده است.

این در حالی است که صبح امروز خبرگزاری دانشجوبان ایران (ایسنا) از مسدود شدن جاده کرمان-کوهپایه توسط حاشیه‌‌نشینان معترضی خبر داد که منازلشان امروز صبح تخریب شده بود. در خبر آمده بود که در اثر تجمع مردم رفت و آمد مختل شده  و فرمانده نیروی انتظامی کرمان نیز قادر نشده معترضین را از محل دور کند. آنان خواستار حضور استاندار کرمان در محل و رسیدگی به مشکلات‌شان بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.