ممانعت از ملاقات نازنین زاغری با فرزند دوساله‌اش

امروز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه، نازنین زاغری به دلیل ممانعت سپاه پاسداران، از ملاقات با خانواده و دیدن فرزند دوساله‌اش محروم ماند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نازنین زاغری که به‌تازگی از بند دو-الف به بند نسوان زندان اوین منتقل شده است، روز جاری به دلیل مخالفت سپاه پاسداران موفق به ملاقات فرزندش نشد.

مسئولان سالن ملاقات اعلام کردند که دستور ملاقات در دو-الف صادر شده و اجازه دادن ملاقات را ندارند. مسئولان ۲ الف هم اعلام کردند که از این به بعد کلیه ملاقات‌های نازنین در دو-الف خواهد بود و آنها خودشان خبر خواهند داد.

نازنین زاغری ۳۷ ساله برای بنیاد خیریه تامسون رویترز کار می‌کرد، که وابسته به خبرگزاری رویترز است. او برای تعطیلات نوروز به همراه دختر دو ساله‌ خود به ایران سفر کرده بود، اما روز ۱۵ فروردین ماه امسال هنگام خروج از کشور در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد.

سپاه پاسداران که در بازداشت نازنین زاغری نقش داشت، او را به مشارکت در پروژه‌های «براندازی نرم» متهم، و از او به عنوان یکی از «سرشبکه‌های اصلی موسسات معاند» نام برده بود.

همسر خانم زاغری اتهامات مطرح شده را به شدت رد کرد و آن را جنون آمیز دانست، اما سرانجام در میانه شهریور ماه، دادگاه به ریاست قاضی صلواتی خانم زاغری را به پنج سال زندان محکوم کرد.

دوشنبه گذشته، همسر خانم زاغری اعلام کرد که این زندانی که ۹ ماه در سلول انفرادی نگهداری می شد به سلولی منتقل شده که زندانیان دیگری از جمله نرگس محمدی در آن حضور دارند. او گفت که خانم زاغری که در اعتراض به شرایط نگهداری خود دست به اعتصاب غذا زده بود، به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

ریچارد رتکلیف، چندی پیش گفت که به اعتقاد او حکومت جمهوری اسلامی ایران خانم زاغری را به عنوان ابزار چانه زنی در تلاش برای وصول یک بدهی از دولت بریتانیا به گروگان گرفته است.

مقامات بریتانیا اعلام کرده‌اند که برای آزادی خانم زاغری با مقامات ایران در تماس هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.