پایان اعتصاب غذای هاجر پیری و زینب سکانوند در زندان های تبریز و ارومیه

هاجر پیری و زینب سکانوند، زندانیان سیاسی محبوس در زندان های تبریز و ارومیه، به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هاجر پیری، زندانی سیاسی که از ۱۴ دی‌ماه در اعتراض به نگهداری‌اش در بند زندانیانی با جرائم خطرناک دست به اعتصاب غذا زده بود، روز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه پس از انتقال به یک بند مناسب در زندان تبریز به اعتصاب خود پایان داد.

از سویی دیگر، شبکه حقوق بشر کردستان گزارش کرد؛ زینب سکانوند، زندانی محکوم به قصاص که روز شنبه ۱۸ دی‌ماه در اعتراض به قطع ملاقات هفتگی با همسر و همچنین وضعیت بلاتکلیفش اقدام به اعتصاب غذا کرده بود، روز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه در پی وعده رئیس زندان مرکزی ارومیه مبنی بر رسیدگی به وضعیت وی، اعتصاب خود را متوقف کرد.

هاجر پیری، ٣٣ سالە، اردیبهشت ١٣٨۶ توسط نیروهای اطلاعاتی نغدە بازداشت و مدت ٧ ماه در بازداشتگا‌های ادارە اطلاعات شهرهای نغدە و ارومیە نگهداری شدە بود. این زندانی سیاسی مهرماه سال۱۳٨۶ در شعبە یکم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام و اقدام علیه امنیت ملی” توسط قاضی حصاری به ۱۷سال حبس و تبعید به زندان کرمان محکوم شد.

هاجر پیری روز جمعە ٣ دی‌ماه پس از ٩ سال حبس در زندان کرمان بە زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

زینب سکانوند لکران، فرزند محمد، متولد یک تیرماه سال ۷۳ در یکی از روستاهای بخش شوط از توابع شهرستان ماکو است. وی در سن ۱۵ سالگی در اسفندماه سال ۸۸ ازدواج کرده و بعد از دو سال از زندگی مشترک در سن ۱۷ سالگی در ۱۱ اسفندماه سال ۹۰ به اتهام قتل همسرش بازداشت و به اعدام محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.