پنج کارگر جان خود را از دست دادند

ظهر روز گذشته (جمعه ۲۴ دی‌ماه) بر اثر ریزش آوار در محل حفاری تونل انرژی در خیابان خاقانی تبریز، سه کارگر جان باخته و دو کارگر نیز مصدوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران و به نقل از ایسنا، گروه‌های نجات سازمان آتش‌نشانی تبریز بلافاصله با حضور در محل حادثه، نسبت به نجات پنج کارگر گرفتار در زیر آوار اقدام کردند.

بعد از گذشت دو ساعت، دو نفر از کارگران محبوس شده نجات یافتند و بعد از سه ساعت نیز جان باختن سه کارگر دیگر تائید شد.

فرماندار شهرستان تبریز گفت: بررسی‌ها برای علت حادثه بعد از عملیات امدادی آغاز خواهد شد.

در همین حال در حادثه دیگر که روز چهارشنبه (۲۲ دیماه)،در ساوه رخ داد، گیر کردن لباس یک کارگر در غلاف موتور آب به مرگ او انجامید.
در این رابطه سرهنگ پرویز اسدی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه، درباره جزئیات این حادثه به رسانه‌ها گفته است: روز حادثه، گیر کردن لباس یک کارگر در غلاف موتور آب، عوامل نیروی انتظامی و گروه امداد و نجات منطقه را به محل حادثه کشاند.

در محل حادثه کارگر ۲۳ ساله‌ای دیده می‌شد که بر اثر نزدیکی زیاد با دستگاه موتور آب گیر کرده بود.

وی افزود: عوامل امداد نجات بی‌درنگ با استفاده از تجهیزات امداد و نجات، این کارگر را از دستگاه آزاد کرده و وی را تحویل عوامل اورژانس دادند که متاسفانه مرگ ایشان توسط عوامل اورژانس تایید شد.

اما در حادثه دیگر که زمان آن به عصر‌‌ همان روز چهارشنبه (۲۲ دی ماه) مربوط می‌شود، کارگر دیگری براثر برق گرفتگی با دستگاه موتور آب در حاشیه رودخانه‌ای بابل رود استان مازندران جان خود را از دست می‌دهد.
اشکپور، سخنگوی اورژانس مازندران درباره این حادثه که در «بالامیربازار» منطقه سنگ پل در حریم رودخانه بابل رود اتفاق افتاده، به رسانه‌ها گفته است: در این حادثه جوان ۲۷ ساله حین انجام کار با موتور آب دچار برق گرفتگی شد و به داخل آب افتاد.

به گفته وی عوامل امداد ونجات پس از رسیدن به محل حادثه و بررسی وضعیت، متوجه شدند که مصدوم فاقد علائم حیاتی است که بلافاصله اقدامات احیا را شروع و وی را به بیمارستان شفا بابلسر منتقل کردند اما متاسفانه اقدامات امدادی عوامل بیمارستانی هم ماثر واقع نشد و این کارگر فوت کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.