بیست ضربه شلاق و سه ماه حبس؛ محکومیت جدید برای حسن رستگاری‌مجد

شعبه‌ی ۱۰۴ دادگاه ارومیه در یک پرونده جدید حسن رستگاری‌مجد، زندانی سیاسی در زندان ارومیه را به ۲۰ ضربه شلاق و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسن رستگاری‌مجد در ۲۷ آذرماه در حالی که در اعتراض به پرونده سازی های جدید در اعتصاب غذا به سر می برد، از سلولهای انفرادی به شعبه ۱۰۴ دادگاه ارومیه منتقل و به اتهام اخلال در زندان محاکمه شد. علیرغم وعده قاضی ناظر بر زندان مبنی بر توقف روند پرونده‌سازی برای این زندانی سیاسی، روز پنج شنبه ۲۳ دی‌ماه حکم ۲۰ ضربه شلاق و ۳ ماه حبس تعزیری به وی در زندان رسما اعلام شد.

گفتنی است حسن رستگاری‌مجد که در سه پرونده جدید در زندان، به ضرب‌وجرح، اخلال در زندان و تبلیغ علیه نظام متهم شده و در اعتراض به پرونده‌سازی‌های صورت گرفته و مخالفت با اعاده دادرسی، از روز شنبه سیزدهم آذرماه دست به اعتصاب غذا زده بود، روز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه با وعده مسئولین مبنی بر رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی و جلوگیری از روند پرونده‌سازی برای وی، اعتصاب غذای خود را متوقف کرد.

یک منبع آگاه در خصوص روند پرونده‌سازی مجدد برای این زندانی سیاسی به شبکه حقوق بشر کُردستان گفت: “روز سه شنبه ۱۱ خردادماه حسین قره‌باغی، رئیس اندرزگاه روان درمانی ۲ از این زندانی سیاسی خواسته تختش را به زندانی دیگر بدهد که با مخالفت و مقاومت حسن رستگاری مجد مواجه شده و این مقام زندان به همراه چند تن از زندانیان دیگر این زندانی سیاسی را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و بعدا وی به صورت تنبیهی به مدت ۵ روز به سلولهای انفرادی منتقل شده بود. همچنین دو هفته بعد در ۲۵ خردادماه یکی از زندانیان جرایم مالی بند روان درمانی به نام رشید زولفلیزاده به تحریک مسولین زندان اقدام به توهین و بی‌احترامی به زندانیان سیاسی این بند کرده که با واکنش حسن رستگار مواجه شده و درگیری لفظی بین این دو زندانی پیش میاید. بعد از اطلاع حسین قرباغی، رئیس اندرزگاه، وی به همراه تعدادی از ماموران به بند روان درمانی مراجعه و در مقابل چشمان دیگر زندانیان شخصا به همراه رشید زولفلیزاده اقدام به ضرب و شتم این زندانی کرده که در اثر این ضرب و شتم‌ها دو انگشت حسن ستگار شکسته شده است. بعدا به دستور این مسئول زندان حسن رستگار به جای بهداری به سلولهای انفرادی منتقل شده بود.”

به گفته‌یا این منبع، “بعد از اینکه این زندانی سیاسی برای دومین بار مورد ضرب و شتم قرار گرفت، زندانیان سیاسی بندهای دیگر به بند روان درمانی مراجعه کرده و با زندانیان که اقدام به ضرب و شتم حسن رستگاری مجد کرده بودند، درگیر شده و برای چندین دقیقه ضد و خورد میان زندانیان سیاسی و زندانیان عادی رخ داد. بخش بازرسی زندان علی الرغم شکایت و شهادت زندانیان در خصوص ضرب و شتم این زندانی سیاسی از سوی حسن‌ قره‌باغی و زندانیان عادی، توجهی و اقدامی انجام نداده و در عوض به اتهام تبلیغ علیه نظام، اخلال در زندان و ضرب و جرح برای این زندانی سیاسی پرونده تشکیل داده و روز یک شنبه ۲۸ شهریورماه ماه شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخلو این زندانی سیاسی را به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد. پروده‌سازی مجدد برای این زندانی سیاسی در حالی صورت گرفته که او نیز به اتهام ضرب و جرح از حسین قره‌باغی شکایت کرده است اما تاکنون در خصوص این شکایت اقدامی صورت نگرفته است.”

حسن رستگاری‌مجد، زندانی سیاسی از روز شنبه ۱۳ آذرماه در اعتراض به پرونده‌سازی جدید در زندان و صدور احکام جدید با درخواست اعاده دادرسی حکم ۱۵ ساله‌ی حبسش اقدام به اعتصاب غذا کرده بود و در مدت این سی و سه روز اعتصاب غذا از حق تماس و ملاقات با خانواده و داشتن اسپری اکسیژن علی‌رغم بیماری آسم محروم بود.

این زندانی سیاسی پیشتر طی چند پرونده مجزا به اتهامهای عضویت در پ ک ک ( ۱۵ سال حبس )، اقامت غیر‌قانونی در کشور ( ۳ سال حبس ) و تبلیغ علیه نظام در زندان ( یک سال حبس ) مجموعا به ۱۹ سال حبس محکوم شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.