تجمع کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد ۴۰ روزه شد

اعتراض صنفی کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد به پرداخت نشدن ۱۶ ماه معوقات مزدی شان ۴۰ روزه شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران تجمع کننده در مقابل ساختمان مجتمع کشت و صنعت مهاباد گفته اند که «علیرغم اعتراضات طولانی و مراجعات مکرر به همه مقامات مسئول» در سطح شهرستان و استان کردستان، هیچ کس پاسخگوی آنان نیست و «فقط وعده های توخالی می‌دهند.»

به نوشته این خبرگزاری، کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد در سی و هفتمین روز تجمع خود با حکم نیروی انتظامی مجبور شدند چادرهای خود را جمع کنند. نیروی انتظامی چادر زدن از سوی کارگران را «غیرقانونی» توصیف کرده بود. اما به رغم این موضوع آنان به تجمع خود ادامه داده اند.

پیش از این ایلنا نوشته بود که حدود ۱۰۰ کارگر مجتمع کشت و صنعت مهاباد با برپایی چادر در مقابل این کارخانه و در جاده اصلی تجمع کرده اند.

این خبرگزاری نوشت: روز شنبه ۲۵ دی، جلسه ای در فرمانداری مهاباد با حضور فرماندار مهاباد، نمایندگان کارگران و کارفرمای جدید مجتمع کشت و صنعت مهاباد برگزار شد که در نهایت این جلسه نیز به «نتیجه مشخصی» نرسید و زمان پرداخت مطالبات کارگران مشخص نشد.

یکی از نمایندگان کارگران که در این جلسه شرکت داشته، به ایلنا گفته است: «کارفرمای جدید و مقامات می‌گویند نقدینگی نداریم؛ اما باید پرسید اگر نقدینگی نیست چطورکارفرمای جدید توانسته مجتمع را در مزایده خرایداری کند اما حالا که نوبت به پرداخت مطالبات کارگران رسیده، می گوید نقدینگی نیست.»

مجتمع کشت و صنعت مهاباد حدود ۱۶ ماه پیش از طریق مزایده واگذار شد.

Post source : رادیو فردا

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.