تجمع کارگران در اعتراض به تعطیل شدن کارخانه «گیلانا»

صبح امروز دوشنبه ۲۷ دی، جمعی از کارگران کارخانه کاشی گیلانا مقابل فرمانداری رودبار تجمع کردند و خواهان بازگشایی کارخانه شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، تعطیلی این کارخانه ناشی از انباشت بدهی‌های مالی کارخانه به بانک‌ها، تامین اجتماعی، و ادارات دارایی و گاز و برق بوده است. این کارخانه تنها ۲ میلیارد تومان به اداره‌ی گاز منجیل، ۶ میلیارد به اداره تامین اجتماعی و ۶۰۰ میلیون به اداره برق بدهکار است و در پی قطع گاز کارخانه کارگران قادر به کار نیستند.

بیشتر ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه از سوی طلبکاران مصادره شده است. کارگران که متوجه شده‌اند سرمایه‌گذار جدید قصد خرید محصولات آن‌ها را ندارد به استانداری گیلان متوسل شده‌اند و استانداری به کارگران گفته است در صورتی که سرمایه‌گذاری برای کارخانه پیدا نشود، این احتمال وجود دارد که کارخانه تا آخر امسال ورشکسته اعلام شود.

در کارخانه گیلانا حدود ۱۱۰ کارگر کار می‌کنند. کارگران ۳۰ ماه دستمزد معوقه دارند که بخشی از آن مربوط به سال‌های ۸۹ تا ۹۳ است. کارگران که در سال جاری نیز از خردادماه تا کنون دستمزدی دریافت نکرده‌اند، در شرایط اقتصادی دشواری قرار دارند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.