به دلیل همخوانی زنان؛ حذف گروه موسیقی “دایراک خاتون” از جشنواره اقوام در کرمانشاه

در حالی که طبق برنامه‌ریزیهای جشنواره بین المللی اقوام در کرمانشاه قرار بود روز شنبه ۲ بهمن‌ماه گروه موسیقی «دایراک خاتون» برنامه‌ایی موسیقی را اجرا نمیاید، به بهانه‌ی همخوانی زنان، این گروه موسیقی از فسیتوال حذف شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از شبکه حقوق بشر کُردستان، گروه موسیقی «دایراک خاتون» چند روز پیش در هتل پارسیان شهر کرمانشاه به اجرای موسیقی پرداخته بود که با واکنش تند سایت مرصاد نیوز، یکی از سایتهای وابسته به سپاه پاسداران در شهر کرمانشاه قرار گرفته بود. این سایت تندرو با درج مطلبی با عنوان “تک خوانی زنان آوازه خوان در حضور مدیران دولت/ عشرت به بهانه عمران در کرمانشاه”، اجرای موسقی با همخوانی زنان گروه دایراک خاتون را ” لگد مال کردن ارزشهای اخلاقی و دینی مردم کرمانشاه” اعلام کرده بود.

یک منبع آگاه در این باره گفت: مسئولین این جشنواره به بهانه اینکه اعضای این گروه موسیقی چند روز پیش در یک برنامه موسیقی اقدام به تک‌خوانی کرده‌اند و چون اعضای این گروه را فقط زنان تشکیل می‌دهند، برنامه این گروه را از اجرای موسیقی در روز شنبه حذف کردند.

گروه موسیقی «دایراک خاتون» از تعدادی از زنان تنبورنواز کرمانشاهی تشکیل شده و در سالهای گذشته اجراهای این گروه در شهرهای مختلف مورد استقبال مردمی قرار گرفته است.

اولین جشنواره بین المللی اقوام از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از روز ۳۰ دی تا سوم بهمن ماه در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.