بازداشت شماری از دست‌فروشان از سوی نیروی انتظامی شهر اهواز

روز جمعه اول بهمن‌ماه، مأموران شهرداری و نیروی انتظامی با یورش به محل کسب دست‌فروش اهوازی، اقدام به بازداشت و مصادره اجناس آنان نموده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مأموران شهرداری و نیروی انتظامی شهر اهواز در تاریخ اول بهمن‌ماه، با برخوردی خشونت‌آمیز تعدادی از دست‌فروشان این شهر را بازداشت کرده‌اند.

طی این درگیری، اجناس دست‌فروشان توقیف گشته است.

باوجودی که رئیس شورای اسلامی شهر اهواز چندی پیش اعلام کرده بود که جابه‌جایی دست‌فروشان پس از انتخابات مجلس انجام می‌شود اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

برخورد مأموران سد معبر شهرداری با دست‌فروشان در دو سال گذشته خودسوزی، مرگ و اعتراض این افراد را به دنبال داشته است.

در شهریور ماه سال جاری، تعدادی از دستفروشان مرکز شهر اهواز با تجمع در مقابل استانداری خوزستان، خواستار پایان بلاتکلیفی خود شدند. یکی از نمایندگان دستفروشان که در این تجمع حاضر شده بود در این‌باره گفت: “چندین ماه است که دستفروشان را از سطح شهر جمع‌آوری کرده‌اند و قرار بوده آن‌ها را ساماندهی کنند ولی هنوز بلاتکلیف هستیم.”

مرکز آمار جمهوری اسلامی ایران نرخ بیکاری استان خوزستان در پائیز امسال را ۱۰/۴درصد اعلام کرد اما شکرخدا موسوی، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی آذر امسال گفت: «میانگین نرخ بیکاری در استان خوزستان ۲۵ درصد است.»

اسکندر زنگنه، عضو شورای شهر اهواز پیش از این اعلام کرده بود که ۲۰ هزار دست‌فروش در اهواز شغل دیگری ندارند. این عضو شورای شهر دستفروشی را یک «معضل» دانست که تنها مختص اهواز نیست و گفت: «دستفروشان بخش عمده‌ای از بیکاران هستند و دستفروشی برای آنان تبدیل به یک شغل شده است.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.