بازداشت گلرخ ایرایی و سعید اقبالی از سوی مأموران سپاه ثارالله

ظهر روز جاری نیروهای امنیتی گلرخ ایرایی را به همراه یکی از دوستان وی با نام سعید اقبالی، بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، گلرخ ایرایی، فعال حقوق بشر، امروز یکشنبه سوم بهمن‌ماه هنگام خروج از منزل به همراه سعید اقبالی، یکی از دوستان خود، از سوی مأموران سپاه ثارالله بازداشت و به اجرای احکام زندان اوین منتقل شد.

گلرخ ایرایی پس از بازداشت با خانواده خود تماس داشته و اعلام کرده که در اجرای احکام زندان اوین به سر می‌برد اما تا این لحظه از وضعیت سعید اقبالی پس از بازداشت اطلاعی به دست نیامده است.

گفتنی است که آرش صادقی پیش‌ازاین در نامه‌ای اعلام داشته بود که در صورت بازداشت مجدد همسرش، باردیگر دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

پیش‌تر در چهاردهم دی‌ماه به دنبال اعتصاب غذای ۷۲ روزه‌ی آرش صادقی، دستگاه قضایی با مرخصی گلرخ ایرایی با قرار وثیقه موافقت کرد و این فعال حقوق بشر به مرخصی اعزام شد.

خانم ایرایی پیش از اعزام به مرخصی به مدت ۷۲ روز در زندان اوین به سر برده و همسرش آرش صادقی در اعتراض به اجرای حکم وی دست به اعتصاب غذا زده بود.

سوم آبان ماه سال جاری، مأموران امنیتی با یورش به محل سکونت گلرخ ایرایی و شکستن درب منزل، این فعال حقوق بشر را به‌منظور اجرای حکم شش سال حبس تعزیری دستگیر کردند. این بازداشت درحالی صورت گرفت که خانم ایرایی تا آن زمان احضاریه‌ای جهت اجرای حکم حبس دریافت نکرده بود.

گلرخ ایرایی، متولد ۱۳۵۹ در تاریخ ۱۵ شهریورماه به همراه آرش صادقی، همسرش بازداشت و به دو اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام محکوم به شش سال حبس شده است. طبق گفته آرش صادقی، در روز دادگاه گلرخ ایرایی در بیمارستان بستری بوده و مدارک پزشکی او را وکیلش، خانم زهرا مینویی، به دادگاه تحویل می‌دهد اما قاضی صلواتی بدون توجه به عدم حضور او و شنیدن دفاعیاتش حکم شش سال حبس را برای او غیابی صادر کرد و دادگاه تجدیدنظر هم این حکم را عیناً تائید کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.