مدیر مسئول سابق سایت تابناک به اتهام توهین به احمدی‌نژاد مجرم شناخته شد

مدیر مسئول سابق سایت تابناک به اتهام توهین به محمود احمدی نژاد، رئیس‌ جمهوری پیشین ایران و نمایندگان وقت مجلس، با رأی اکثریت اعضای هیأت منصفه، در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زمانه، سخنگوی هیأت منصفه دادگاه مطبوعات با اعلام این خبر به خبرگزاری‌های داخلی گفت که شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمد‌رضا محمدی کشکولی به اتهامات سایت تابناک و مدیر مسئول سابق آن رسیدگی کرده است.

علی‌اکبر کساییان گفت که دادگاه مطبوعات روز یک‌شنبه سوم بهمن با حضور اعضای هیأت منصفه مطبوعات برای رسیدگی به اتهام‌های نشریه «جامعه پرستاری» و مدیرمسئول وقت سایت خبری تابناک (در زمان دولت محمود احمدی نژاد) برگزار شده است.

مدیر مسئول وقت سایت خبری تابناک با سه عنوان اتهامی محاکمه شده است: «تبلیغ علیه نظام، توهین به رییس جمهوری سابق و نمایندگان مجلس و نشر مطالب خلاف واقع.»

بر این اساس هیأت منصفه دادگاه مطبوعات مدیر مسئول سابق تابناک را در مورد اتهام‌ توهین به احمدی نژاد و نمایندگان مجلس مجرم شناخت اما در مورد تبلیغ علیه نظام و نشر مطالب خلاف واقع، رأی به تبرئه او داد.

سخنگوی هیأت منصفه دادگاه مطبوعات اما گفت که اعضای هیأت منصفه مطبوعات با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانستند.

پس از اعلام نظر هیأت منصفه دادگاه مطبوعات، قاضی یک هفته تا ۱۰ روز فرصت دارد تا رأی خود را صادر کند.

هنگامی که محمود احمدی‌نژاد به عنوان رییس دولت بر سر کار بود، درباره یک مورد توهین به رییس جمهوری گفته بود که راضی نیست به خاطر توهین به او یک جوان را شلاق بزنند: «وقتی دانه درشت‌ها آزادانه به ما افترا می‌زنند راضی نیستم یک جوان را به خاطر توهین به رییس جمهوری شلاق بزنند.»

سایت تابناک در حال حاضر با صاحب امتیازی امیرعلی امیری و مدیر مسئولی محمدصادق عرب فعالیت می‌کند.

در جلسه امروز دادگاه مطبوعات، با توجه به این‌که شاکی پرونده نشریه جامعه پرستاری قبل از تشکیل دادگاه اعلام رضایت کرد، این پرونده مختومه اعلام شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.