یکی از اعضای شورای شهر تهران: «اگر دو بالگرد داشتیم پلاسکو فرو نمی ریخت»

محسن سرخو، عضو شورای شهر تهران، در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد اظهار داشته است: « اگر دو بالگرد داشتیم پلاسکو فرو نمی ریخت.»

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محسن سرخو، عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه «قیمت یک هلیکوپتر آتشنشانی مجهز ۱۰ میلیارد تومان است»، گفته است: «شهرداری می تواند هلیکوپتر بخرد یا اجاره کند، و در صورتی که این کار را انجام می دادند احتمال فروریختن ساختمان پلاسکو شــاید به ۱۰ درصد می رسید».

وی افزوده است: «با توجه به بلندتر بودن پلاسکو از ساختمان‌های اطرافش، بهترین راهکار اطفای حریقش استفاده از هلیکوپتر آتشنشان بود و هلیکوپتر می توانست از دور تا دور این ساختمان هدف گیری کند و به صورت نقطه‌ای یا نواری و پردهای کل ساختمان را زیر پوشش قرار دهد. کافی بود که آتشنشانی دو تا هلیکوپتر در اختیار داشت تا این مشکل پیدا نمی شد.»

محسن سرخو همچنین گفته است: «ساختمان پلاسکو سه ساعت و نیم در مقابل آتش مقاومت کرد. یک سازه فولادی متعارف در بهترین حالت بیشتر از یکساعت و نیم تا دو ساعت در مقابل آتش مقاومت نمی کند. بنابراین پلاسکو ساختمان مقاومی بوده که توانسته اینقدر دوام بیاورد و فرصت خاموش شدن آتش را به آتشنشانان بدهد.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.