پایان اعتصاب غذای آیت‌الله نکونام در زندان ساحلی قم

روز جاری، آیت‌الله محمدرضا نکونام، روحانی منتقد محبوس در زندان ساحلی قم، پس از گذشت ۳۵ روز اعتصاب غذا، به اعتصاب خود پایان داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آیت‌الله نکونام که از دوم دی‌ماه سال جاری در اعتراض به فشار های دادگاه ویژه روحانیت برای پذیرش شروط غیرقانونی و نیز محرومیت از حق درمان دست به اعتصاب غذا زده بود، امروز پنج شنبه ۷ بهمن‌ماه، بنا به درخواست جمعی از مراجع تقلید و طلاب حوزه علمیه اعتصاب غذای خود را متوقف کرد.

آیت‌الله نکونام، روحانی منتقد، اولین بار در دی‌ماه سال ۱۳۹۳ پس از انتقاد از مواضع آیت‌الله مکارم شیرازی و ایراد سخنانی در نقد «فیلترینگ و حرام خواندن اینترنت پرسرعت» با شکایت برخی از روحانیون بانفوذ در مراجع قضایی بازداشت و به پنج سال حبس محکوم شد. هرچند مکارم چندی بعد، ارتباط خود با این موضوع را رد کرد.

لازم به یادآوری است که این مدرس حوزه علمیه قم هنگام بازداشت در سلامت کامل به سر می‌برد، وی از تاریخ ۱۲ اسفند سال ۹۳ تاکنون به بیماری‌های مختلفی ازجمله فشار و قند خون بالا، لمس شدن طرف چپ بدن، کم شدن بینایی، نارسایی در کارکرد قلب، کلیه‌ها، تیروئید و کبد مبتلا شده است. بیماری‌هایی که همه ناشی از عوارض سکته مغزی وی در انفرادی دادگاه ویژه روحانیت است.

آیت‌الله نکونام در پایان سال ۹۳، در پی وخامت حالش پس از سکته مغزی از زندان آزاد شد، اما انتشار مطلبی در روزنامه قانون در فروردین‌ماه به بازداشت دوباره وی منتهی شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.