سنندج، سردشت و مهاباد؛ گزارشی از آخرین وضعیت شهروندان بازداشت‌شده از سوی نیروهای امنیتی

طی روزهای اخیر، قرار بازداشت یک شهروند دستگیرشده در سنندج تمدید شد. از سویی دیگر، دو شهروند در سردشت و مهاباد که پیش‌تر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، با قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پس از گذشت ۵۰ روز از بازداشت صابر نادری در قروه، دادستانی سنندج قرار بازداشت وی را مجدداً تمدید کرده است.

دادستانی سنندج در این رابطه به خانواده‌ی این شهروند سنندجی اعلام داشتە است کە با توجە بە اینکە وی تا بە امروز حاضر بە همکاری با نهادهای امنیتی نشدە است، کماکان باید در بازداشت بماند.

نیروهای امنیتی، صبح روز یکشنبە ١۴ آذرماە، با یورش بە منزل صابر نادری، مدیر شرکت شهیر نرم‌افزار پویا در شهر قروە کردستان، او را بازداشت و به اداره اطلاعات سنندج منتقل کردند.

از سویی دیگر، آرش دادخواه بوکانی در مهاباد و ادریس اسماعیل زادە در سردشت طی هفته‌های اخیر با قرار وثیقه از بازداشتگاه اطلاعات آزاد شدند.

آرش دادخواە بوکانی در اواخر آذرماه از سوی نیروهای اطلاعات سپاە در شهر مهاباد بازداشت شد. ادریس اسماعیل‌زاده نیز در روز جمعه ۳ دی‌ماه، توسط مأمورین امنیتی ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات شهرستان سردشت بازداشت بود.

نیروهای امنیتی، این شهروندان را بە اتهام “فعالیت سیاسی” از طریق یکی از احزاب کرد مخالف حکومت اسلامی ایران بازداشت کرده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.