بازداشت دو شهروند بهایی در اصفهان

دوتن از شهروندان ساکن اصفهان روز چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵پس از تفتیش منزل توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر ایران به نقل از بهایی نیوز، ماموران امنیتی این استان پس از حضور در منزل منوچهر رحمانی و محسن مهرگانی اقدام به تفتیش چندین ساعته منزل آنان کرده و ضمن مصادره کتب مذهبی و لوازم شخصی، آنان را به مکانی نامعلوم منتقل کرده اند.

به گفته منابع مطلع دلیل بازداشت این دو نفر از شهروندان بهایی در این استان معلوم نیست و اطلاعی از محل نگهداری آنان در دست نیست.

همچنین روز سه شنبه ۵ بهمن ماه محمد تدریسی یکی از شهروندان بهایی ساکن شهر یزد نیز توسط ماموران امنیتی ساعت هفت صبح پس از تفتیش منزل، بازداشت شده و به بازداشت وزارت اطلاعات منتقل شده است.

بهاییان از بزرگترین اقلیت‌های دینی در ایران هستند که جمهوری اسلامی آن را به رسمیت نمی‌شناسد و به عنوان “فرقه ضاله” از آن نام می‌برد.پس از انقلاب اسلامی در ایران بسیاری از شهروندان بهایی تنها به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی بازداشت شده اند و با احکام ناعادلانی دوران محکومیت خود را طی کرده اند، با این وجود مسئولین جمهوری اسلامی همواره عنوان کرده اند که حکومت ایران هیچ گاه به صرف بهایی بودن پیروان دیانت بهایی با آنان برخورد نکرده و بهائیان از حقوق شهروندی برخوردارند .

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.