تعیین وقت دادگاه تجدیدنظر جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد

دادگاه رسیدگی به تجدیدنظرخواهی جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدعلی جداری فروغی، وکیل جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد، طی گفتگویی با خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که دادگاه تجدیدنظرخواهی این دو فعال کارگری در اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: پس از صدور حکم یازده سال حبس برای این دو فعال کارگری، به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی، به حکم صادره اعتراض و درخواست تجدیدنظرخواهی کردیم.

فروغی افزود: طی اخطاریه دریافتی از شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر دادگستری استان مرکزی (اراک) مطلع شدیم که جلسه رسیدگی به تجدیدنظرخواهی ساعت نه صبح ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال آینده تعیین شده است.

گفتنی است که روز پنجم بهمن‌ماه، سه مأمور از سوی دادستانی برای بازداشت جعفر عظیم زاده به منزل وی مراجعه کردند و به دلیل عدم حضور وی موفق به بازداشت وی نشدند.

در آذرماه سال جاری یکی از وثیقه گذاران جعفر عظیم زاده به معاونت دادستانی تهران احضار و برگه اخطاریه‌ای دریافت کرد. بر اساس این اخطاریه، آقای عظیم زاده می‌بایست برای تحمل حکم حبس به زندان مراجعه کند؛ این در حالی است که این فعال صنفی تاکنون احضاریه‌ای به‌طور مستقیم از سوی اجرای احکام زندان اوین دریافت نکرده است.

جعفر عظیم زاده، فعال کارگری و رئیس هیئت‌مدیره «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، از سوی دادگاه انقلاب شهر ساوه به یازده سال زندان محکوم شده است.

وی، ۱۷ آبان ماه سال گذشته در پی تأیید حکم شش سال زندان توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر در بند ۸ زندان اوین محبوس و به دنبال اعتصاب غذایی ۶۳ روزه، در روز دهم تیرماه با قرار وثیقه و به‌طور موقت آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.