بیست و سه روز تجمع صنفی کارگران سیمان مسجدسلیمان

اعتراض کارگران «سیمان مسجدسلیمان» که بیش از سه هفته قبل در واکنش به پرداخت نشدن مطالبات مزدی آغاز شده بود، روز شنبه وارد بیست و سومین روز خود شد و با حضور نزدیک به ۴۸۰ کارگر ادامه پیدا کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران سیمان مسجد سلیمان (کارون) که از ۲۳ روز قبل در اعتراض به تعویق ۵ ماه حقوق و سایر مشکلات صنفی خود دست از کار کشیده‌اند، پایان اعتراض خود را به دریافت معوقات مزدیشان منوط کرده‌اند. در این واحد تولیدی حدود ۴۸۰ کارگر رسمی و قراردادی شاغل در این واحد تولیدی بین ۱۵ تا ۱۸ ماه مطالبات معوقه مزدی، طلبکارند. دلیل دیگر اعتراض کارگران این واحد تولیدی، پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تأمین اجتماعی است که مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.

کارگران سیمان مسجد سلیمان می گویند که با وجود بیست و سه روز تجمع صنفی، تاکنون از جانب مدیریت کارخانه و مسئولان استانی پاسخ مشخصی به خواسته‌های آنان داده نشده است که در نتیجه آن اعتراض صنفی از کار کارگران استمرار پیدا کرده است.

کارگران معترض، بخش دیگری از مشکلات کارخانه سیمان مسجد سلیمان را ناشی از سوء مدیریت می‌دانند و می گویند که کارفرما به آنها گفته است توان پرداخت مطالبات حقوقی کارگران را ندارد و تنها می‌تواند با فروش بخش از املاک و زمین‌های کارخانه بخشی از مطالبات کارگران را پرداخت کند.

به گفته کارگران سیمان مسجد سلیمان از حدود ۴ سال پیش شرایط تولید در این واحد تولیدی با مشکلاتی روبرو بوده است، به طوری که در دنباله این وضعیت از آن زمان تا کنون کارفرما بدون توجه به اشتغال کارگران چندین نوبت فعالیت تولیدی کارخانه را به بهانه نداشتن صرفه اقتصادی متوقف کرده است.

آنها با بیان اینکه بی‌توجه ای کارفرما به مطالبات صنفی‌شان باعث کاهش انگیزه کار شده است، تاکید دارند که حدود ۶ سال است کارفرما بر خلاف قانون کار از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این کارخانه خودداری می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.