اعمال فشار بر آرش صادقی؛ بازجویی مداوم در بند دو-الف زندان اوین

آرش صادقی، زندانی سیاسی که هم‌اکنون در اعتصاب غذا به سر می‌برد، طی روزهای گذشته در بند دو-الف زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان اوین جهت اعمال فشار بیشتر بر آرش صادقی، این زندانی سیاسی را در روز های گذشته بار ها در بند دو الف زندان اوین مورد بازجویی قرار داده و پس از بازجویی، او را به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل کرده‌اند. از سویی دیگر، بند ۳۵۰ زندان اوین از خط تلفن بی‌بهره بوده و این زندانی سیاسی که در هشتمین روز از اعتصاب غذا قرار دارد، از امکان تماس با خانواده و دوستان خود نیز محروم است.

این اقدامات مسئولین در حالی صورت گرفته که به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذای ۷۲ روزه و از سر گرفتن آن بدون انجام مراحل درمانی، خطر مرگ این زندانی سیاسی را تهدید می‌کند.

مقامات قضایی پیش‌تر، پس از ۷۲ روز اعتصاب غذای آرش صادقی و فشارهای بین‌المللی اعلام کردند که همسرش، گلرخ ایرایی، آزاد و خود او برای درمان به بیمارستان منتقل خواهد شد؛ بااین‌حال، علاوه بر عملی نشدن وعده درمان این زندانی سیاسی، همسر وی پس از ۱۹ روز آزادی موقت، روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه از سوی مأموران سپاه ثارالله مجدداً بازداشت شد.

آرش صادقی در شروط پایان اعتصاب غذای خود اعلام کرده بود که در صورت بازداشت مجدد گلرخ ایرایی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

این زندانی سیاسی در نامه‌ای که پیش‌تر از سوی تارنگار حقوق بشر در ایران منتشر شد، به‌تفصیل درباره دلایل اعتصاب غذای خود توضیح داده و با انتشار یادداشتی به نقض قانون مکرر در روند پرونده همسرش اشاره کرده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.