اسنپ و تپسی پلمب می‌شوند

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از پلمب واحدهای اسنپ و تپسی به دلیل مغایرت با جواز صنفی خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرده که با پلمب واحدهای اسنپ و تپسی به دلیل مغایرت فعالیت با جواز صنفی موافقت شده است. او گفته: «مراتب اجرایی این کار در قالب نامه‌ای به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران واگذار شد.»

آژانس‌های موبایلی اسنپ و تپسی در سطح تهران یک سال است که مورد استفاده گسترده شهروندان قرار گرفته‌اند که این استقبال خوشایند آژانس‌ها و سیستم حمل‌ونقل شهری نیست و اعتراض آنها را برانگیخته است.

رادیو زمانه در این خصوص گزارش کرد؛ رییس اتحادیه اتومبیل کرایه تهران، آذرماه گذشته از شکایت این اتحادیه علیه این آژانس‌ها خبر داده بود و گفته بود که این واحدها نه تنها امنیت مالی  جانی مسافران را تامین نمی‌کنند، بلکه رانندگانشان هم صلاحیت‌های اخلاقی لازم را ندارند.

با توجه به میزان استقبال مردم  و اعتراض تاکسی‌داران، یکی از مسئولان حمل‌ونقل شهری در یک برنامه تلویزیونی، خبر از راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی حمل‌ونقل در آینده و زیر نظر تاکسیرانی داده بود.

اکنون خبر پلمب این دو اپلیکیشن به معنای موفقیت نسبی مخالفان و رقبای این بازار است.

در روزهای اخیر اختلالاتی در عملکرد این اپلیکیشن‌ها به وجود آمده بود. اکنون سید مهدی میرمهدی کمیجانی، رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفته: «براساس خواسته اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، روز گذشته موافقت خود را با بستن این دو واحد صنفی (اسنپ و تپسی) در قالب نامه‌ای به این اتاق اعلام کردیم.»

او گفته: «اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به دلیل اینکه آژانس‌های موبایلی مذکور جواز متفاوتی به نسبت فعالیت خود دارند، طی نامه‌ای درخواست پلمب این واحدهای صنفی را به ما داد که ما هم متقابلا در پاسخ به این نامه اعلام موافقت کردیم اما انجام روال بستن و پلمب را به خود اتاق واگذار کردیم.»

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه این صنف مخالف فعالیت‌های مبتنی بر تکنولوژی نیست، گفته: «دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که نمی‌خواهد این دو کسب‌وکار به فعالیت خود ادامه دهند.»

پلمب این دو واحد صنفی بر عهده اتاق بازرگانی است و با توجه به نقش نظارتی که در رسته تولید، توزیع یا خدمات فنی بر تمامی اصناف دارد، می‌تواند مانع از فعالیت آنها شود.

میرمهدی گفته با اینکه فعالیت صنفی این دو آژانس موبایلی با برخی اصناف دیگر تداخل دارد، اما اتحادیه فناوران دوست ندارد به صورت مستقیم وارد ماجرای پلمب شود و عده‌ای را از نان خوردن بیندازد.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران تاکید کرده که موافق صددرصد فعالیت‌های اینترنتی در کشور است اما به شرطی که قانون را رعایت کنند. او گفته این دو اپلیکیشن موبایلی باید از اتاق بازرگانی جواز کسب‌وکارهای مجازی بگیرند.

در روزهای گذشته محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمایت خود را از فعالیت تپسی و اسنپ اعلام کرده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.