کیانوش سنجری، فعال حقوق بشر، در بازداشت نیروهای اطلاعاتی ایران به سر می‌برد

کیانوش سنجری، فعال حقوق بشر ساکن آمریکا، در پی بازگشت به ایران، در آذرماه سال جاری از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کیانوش سنجری، از فعالان حقوق بشر مقیم آمریکا و وبلاگ نویس، در مهرماه سال جاری به ایران بازگشته و در اواخر آذرماه پس از احضار از سوی نیروهای امنیتی، بازداشت شده است؛ این فعال حقوق بشر از زمان دستگیری به‌صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه‌های اطلاعات ایران نگهداری شده و علیرغم وعده‌های داده‌شده در تعیین قرار و آزادی، همچنان به صورت بلاتکلیف به سر می‌برد.

کیانوش سنجری که سابقه دستگیری متعددی دارد، نخستین بار در سن ۱۷ سالگی در جریان تظاهرات دانشجویی در سالگرد واقعه تیر ۱۳۷۸ در اعتراض به تعطیلی روزنامه سلام بازداشت شد و برای چندین ماه در انفرادی به سر برد.

اتهاماتی که وی بر پایهٔ آن در این سال‌ها بازداشت شده، «اقدام علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به استناد عضویت در گروه دانشجویی غیرقانونی و سکولار، «شرکت در تجمعات اعتراضی»، «مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور»، «سیاه نمایی شرایط زندان‌ها در وبلاگ» و «سازماندهی تجمع در برابر دفتر سازمان ملل متحد» عنوان شده است.

کیانوش سنجری آخرین بار در سال ۸۵ هنگام تهیه گزارش از درگیری میان نیروهای امنیتی و طرفداران آیت‌الله کاظمینی بروجردی بازداشت و پس از آزادی در سال ۸۷ به آمریکا مهاجرت کرد

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.