گچساران؛ اجرا و صدور حکم حبس برای نه فعال سیاسی

روز شنبه نهم بهمن‌ماه، شش فعال سیاسی در گچساران، جهت تحمل دو سال حبس تعزیری به زندان گچساران مراجعه کردند. از سویی دیگر سه فعال سیاسی در این شهرستان نیز از سوی دادگاه انقلاب حبس محکوم گشته‌اند

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شش فعال سیاسی به نام‌های عباس محمدصادق پور، احسان ارشدی، عبدالله علیرضا نژاد، محمدرضا مبارکی، مهران زکی و مجتبی پورحسن که پیش‌تر به اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام هر یک به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بودند، روز شنبه نهم بهمن‌ماه جهت اجرای حکم روانه زندان شدند.

این شهروندان بنا بر حکم صادره در دادگاه انقلاب گچساران هرکدام با اتهامات «توهین به رهبری دو سال حبس تعزیری و فعالیت تبلیغی علیه نظام یک سال حبس با مجازات تکمیلی منع عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی به مدت دو سال» محکوم شده‌اند؛ دادگاه به دلیل فراهم بودن شرایط تعلیق، یک سال از مجموع حبس صادرشده در این حکم را به مدت دو سال به تعلیق درآورده است.

گفتنی است که صدور حکم برای این فعالین در پی شعارنویسی‌هایی در دهستان دیل، از توابع گچساران، در ارتباط با جریانات سال هشتاد و هشت بوده است.

همچنین دادگاه انقلاب گچساران، سه فعال سیاسی اهل روستای دیل با نام‌های حسن بزرگ‌زاده، سید محمد میری و قاسم قنبری، را به ترتیب به شش ماه، سه سال و سه سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

اتهامات محمد میری و قاسم قنبری “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” و اتهام حسن بزرگ‌زاده “معاونت در توهین به رهبری و امام” عنوان شده است.

این فعالان سیاسی پیش‌تر در مردادماه سال جاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.