مرگ ۶۴ نفر و مصدومیت ۱۰۰۰ نفر در حوادث کاری

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از مرگ ۶۴ نفر و مصدومیت بیش از یک هزار نفر در حوادث کاری در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از جوان آنلاین، هرام صمدی‌راد اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۶۴ نفر بر اثر حوادث کاری در استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۷ نفر بود، حدود ۳۶ درصد افزایش یافته و یک نفر از فوت‌شدگان در این مدت زن بوده است.

وی افزود: در این مدت تعداد یک‌هزار و ۸۳ نفر نیز بر اثر حوادث کار در استان مصدوم شدند که از این تعداد ۲۷ نفر زن و یک هزار و ۱۰ نفر مرد بودند و تعداد مصدومان حوادث‌کاری در ۱۰ ماهه اول سال گذشته یک‌هزار و۱۴۷ نفر بود که این آمار در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۳ درصد کاهش یافته است.

صمدی‌راد گفت: بر اساس همین گزارش در دی ماه امسال ۶ نفر به علت حادثه کاری فوت کردند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۴ نفر بود و ۷۶ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری در دی‌ماه به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این آمار نسبت به آذر ماه سال گذشته کاهش حدود ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تعداد کل فوت شدگان حوادث کاری در سال ۹۴ برابر با ۵۰ نفر بود که همگی آنان مرد بودند و تعداد کل مصدومان حوادث کار نیز در سال ۹۴ برابر با یک‌هزار و ۳۱۰ نفر بود که از این تعداد ۲۸ نفر زن و یک‌هزار و ۲۸۲ نفر مرد بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.