مرگ دستکم چهار کارگر در جیرفت و ایرانشهر

طی روز های اخیر دستکم چهار کارگر در جیرفت و ایرانشهر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، دو کارگر انتقال برق که در ارتفاعات برفی جیرفت گیر افتاده بودند، جان خود را از دست دادند. سه کارگر دیگر همچنان مفقود‌الاثر هستند.

براساس اعلام فرمانداری جیرفت، دو نفر از کارگران خط انتقال برق که در ارتفاعات برفی روستای جشار در شهر جبالبارز گرفتار شده بودند، جان خود را از دست دادند. سرنوشت سه نفر دیگر از این کارگران همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

از قرار معلوم، روز شنبه (شانزدهم بهمن ماه)، شش نفر از کارگران خط انتقال برق در ارتفاعات برفی جبالبارز گرفتار شدند که سه نفر از این افراد برای نجات دیگران سعی داشتند خود را به نزدیکترین روستای این منطقه بنام دهنو برسانند که در نهایت یک نفر موفق به رسیدن به روستا و اطلاع رسانی از وضعیت همکاران خود می شود.

روز یکشنبه (هفدهم بهمن ماه)، جسد یکی از کارگران توسط نیروهای امداد پیدا شد و جستجوها برای پیدا کردن جسد کارگر دوم و روشن شدن وضعیت سه کارگر باقیمانده همچنان ادامه دارد.

از سویی دیگر، فرماندار ایرانشهر به ایسنا گفت که دو نفر از کارگران خط لوله گاز بزمان به زاهدان در انفجار خط لوله جان باختند.

نبی بخش داوودی اظهار کرد: ظهر امروز بر اثر آزمایش و پاکسازی خط لوله گاز بزمان به زاهدان دو نفر از کارگران حین انجام کار جان خود را از دست دادند. همچنین یک نفر زخمی و به بیمارستان انتقال داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک نفر از جانباختگان بومی منطقه بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان نیز، خبر انفجار گاز در مسیر خط لوله بزمان به زاهدان را تایید کرد.

محمد حسن طهرانی اظهار کرد: ساعتی قبل خط انتقال گاز در مسیر بزمان به زاهدان در مرحله آزمایش با آب دچار انفجار شده است.

وی با بیان اینکه مشکل از اتصالات جانبی بوده است، تصریح کرد: این انفجار با گاز نبوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.