تحصن شبانه کارگران هپکو و خانواده‌هایشان در پارک ملی اراک

کارگران هپکو سه‌شنبه شب همزمان با سی و یکمین روز اعتصاب و راهپیمایی در شهر، در پارک ملی اراک تحصن کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از اتحادیه آزاد کارگران، تحصن کارگران از ساعت ۵ بعدازظهر شروع شده و تا ۹ شب، ادامه داشته است.

پلاکارد بزرگی جلوی کارگران است که بر روی آن نوشته شده است: مسئولین، شعار و دروغ کافی است، چاره‌ساز مشکلات بزرگ شرکت هپکو اقدام و عمل است.

این گزارش حاکی است نیروهای امنیتی و انتظامی کارگران را در حلقه خود گرفتند و برای این که مردم شهر شاهد این اعتراض نباشند، تمام مسیرهای منتهی به باغ ملی را مسدود کرده‌ بودند.

اقدام به تحصن شبانه به همراه خانواده‌های کارگران در حالی صورت می‌گیرد که محمود زمانی قمی استاندار اراک در ساختمان استانداری این شهر در جمع کارگران حضور یافت و وعده داد که به مشکلات کارگران رسیدگی خواهد شد.

یکی از کارگران هپکو در پاسخ به سخنان استاندار گفت: شرکت هپکو امروز نیاز به احیا دارد به جای برگزاری جلسات و شعار دادن به احیای شرکت کمک کنید. او به مشکلات کارگرانی که نپرداختن دستمزدها و وضعیت نامشخص کارخانه برای کارگران ایجاد کرده اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات که برای کارگران شرکت پول نمی شود.

استاندار استان مرکز به کارگران وعده داد حقوق و مطالبات آن‌ها در اسفند پرداخت می‌شود و وزیر صنعت نیز طی همین هفته برای رسیدگی به مشکلات کارگران به اراک سفر خواهد کرد. اما کارگران از حرف‌ها و وعده‌های او قانع نشدند.

کارگران پیش از تحصن شبانه، امروز نیز در خیابان‌های شهر راهپیمایی کردند و از جمله شعار می‌دادند: بِرس به داد هپکو، هپکو نشه پلاسکو! / در بهار آزادی، جیب کارگر خالی.

بنظر می‌رسد کارگران پس از ۳۱ روز اعتصاب و تظاهرات و راهپیمایی در شهر صبرشان به سر رسیده و خواهان عمل مسئولین به وعده‌هایشان و پاسخگویی به مشکلات کارگران هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.