اعمال فشار بر وثیقه گذاران رضا شهابی برای بازگشت وی به زندان

ریحانه انصاری نژاد، یکی از وثیقه گذاران رضا شهابی، از سوی دادسرای اوین برگه اخطاریه دریافت کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دستگاه قضایی با صدور اخطاریه برای ریحانه انصاری نژاد، یکی از وثیقه گذاران رضا شهابی، قصد دارد این فعال کارگری را برای بازگشت به زندان تحت‌فشار قرار دهد.

بر اساس این اخطاریه، خانم انصاری نژاد می‌بایست ظرف مدت یک ماه آقای شهابی را به زندان معرفی کند و در غیر این صورت وثیقه گذاشته شده برای آزادی این فعال کارگری ضبط می‌شود.

رضا شهابی که در روز ۲۲ خرداد سال ۸۹ بازداشت و به شش سال زندان محکوم شده بود، به دلیل ضرب و شتم مأموران امنیتی در زمان بازداشت و بازجویی، در دوره محکومیت دو بار تحت عمل جراحی (گردن و کمر) قرار گرفت و به دلیل وضعیت جسمی بسیار وخیم، مسئولان قضایی با تأییدیه پزشکی قانونی و اخذ وثیقه سنگین با مرخصی استعلاجی نامبرده برای مدت باقی‌مانده حبس موافقت نموده بودند.

باوجود اینکه این فعال کارگری در تاریخ ۱۶/۲/۹۴ محکومیتش تمام شده و مسئولان قضایی پیش‌ازاین در مراجعات آقای شهابی به دادستانی به‌صورت شفاهی اعلام کرده بودند که محکومیت حبس شما پایان یافته است، تا به امروز از استرداد وثیقه هم خودداری کرده‌اند. ده است درحالی‌که وی هنوز از کار اخراج و تحت‌فشار برای بازگشت به زندان است.

علی‌رغم اینکه شهابی همچنان از عارضه گردن و کمر و بیماری‌های مختلف ناشی از اعتصابات غذا در دوره محکومیت رنج می‌برد، دادستانی در ماه‌های اخیر طی تماس‌های تلفنی با ایشان اعلام کرده که سه ماه از مرخصی مورد موافقت قرار نگرفته است و باید به زندان مراجعه نماید.

همچنین دادستانی با اخطار کتبی و تماس‌های تلفنی مکرر به وثیقه گذار از ایشان خواسته است که شهابی را تحویل زندان دهد در غیر اینصورت وثیقه را ضبط خواهد کرد.

  • ekhtariye

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.