انتقال مهدی خزعلی به بیمارستان در هفتمین روز اعتصاب غذا

مهدی خزعلی، فعال سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، در پی وخامت حالش در هفتمین روز از اعتصاب غذای خشک، به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مهدی خزعلی که در هفتمین روز از اعتصاب غذا به سر می برد، پس از چند روز مخالفت دادستانی با اعزام وی به بیمارستان، با موافقت دادستانی و مشروط بر ممنوعیت ملاقات با خانواده، به بیمارستان طالقانی تهران انتقال یافت.

وکیل وی، مصطفی ترک همدانی صبح امروز به خبرگزاری مهر گفته بود: «حسب اظهارات خانواده موکل مبنی بر وخامت حال آقای دکتر مهدی خزعلی، صبح امروز به دادیاری ناظر زندان مستقر در دادستانی تهران مراجعه کردم. مراتب بالا و همچنین درخواست تجمیع پرونده‌های محکومیتی موکل وفق ماده ۱۳۴ قانون آیین دادرسی کیفری جدید به دادیار محترم ناظر بر زندان ارایه گردید. ایشان نیز با دستوری، بلامانع بودن اعزام موکل به بیمارستان و ملاقات با موکل را صادر کردند.»

مهدی خزعلی، فعال سیاسی، از روز گذشته، ۱۷ بهمن‌ماه و پس از بازداشت اعلام اعتصاب غذای خشک کرده است.

 وزن مهدی خزعلی در هفتمین روز از اعتصاب غذا ۸۳ کیلو می باشد که نسبت به روز اول ۱۲ کیلوگرم کاهش داشته است همچنین هموگلوبین خون ۱۹ (گرم در دسی لیتر)گزارش شده است.

گفتنی است که این زندانی سیاسی در ۹ آبان سال ۱۳۹۱ بازداشت شد و با اتهامات “اجتماع و تبانی” و ”تبلیغ علیه نظام ” مجموعاً به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. این بازداشت در جهت اجرای این حکم پنج ساله صورت گرفته است.

این زندانی سیاسی درمجموع دارای ۳۷ سال حکم زندان در پرونده‌های مختلف است که این احکام بر اساس قانون باید تجمیع و حکم نهایی به وی ابلاغ گردد، اما تاکنون از تجمیع این پرونده‌های جلوگیری شده است.

خزعلی پیش‌ازاین در یک فایل صوتی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به‌وسیله خفگی در آب تأیید کرد و پزشکان بیمارستان شهدای تجریش را به خاطر عدم انتقال جسد به پزشکی قانونی و صدور گواهی فوت با فشار قوه‌ی قضاییه، مورد شماتت قرار داد.

مهدی خزعلی پزشک ایرانی (متخصّص چشم‌پزشکی)، فرزند مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، مدیر انتشارات حیّان و بنیان‌گذار مؤسّسهٔ فرهنگی انتشاراتی اباصالح است.

مهدی خزعلی در سالیان اخیر به‌دفعات بازداشت و به‌کرات در اعتراض به ظلم و بیداد و عدم پایبندی به آیین دادرسی در سیستم قضایی، دست به اعتصاب غذا زده و در مجموع در هفت نوبت، ۲۸۵ روز اعتصاب غذا داشته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.