بند چهار اوین؛ آغاز اعتصاب غذای هادی عسگری، نوکیش مسیحی/ وضعیت نامساعد امین افشار نادری پس از هشت روز اعتصاب

هادی عسگری، نوکیش مسیحی در بند چهار زندان اوین، روز جاری اقدام به اعتصاب غذا کرده است. امین افشار نادری، هم پرونده‌ای این نوکیش مسیحی نیز هم‌اکنون پس از هشت روز اعتصاب در وضعیت نامساعدی به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هادی عسگری، نوکیش مسیحی محبوس در بند چهار زندان اوین، در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم تشکیل دادگاه، از امروز ۲۴ بهمن‌ماه دست به اعتصاب غذا زده است.

امین افشار نادری، هم پرونده‌ای این نوکیش مسیحی نیز از تاریخ ۱۶ بهمن در اعتراض به بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب غذا زده و علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی تاکنون مسئولین زندان نسبت به درخواست وی هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

در آخرین مراجعه این زندانی عقیدتی به بهداری، فشارخون او یازده و نیم بر روی شش و نیم اعلام شده و طی این مدت وی چهار کیلو و نیم کاهش وزن داشته است.

امین افشار نادری و هادی عسگری در روز جمعه پنجم شهریورماه سال جاری به همراه چند تن دیگر از نوکیشان مسیحی، در یک باغ خصوصی در فیروزکوه به اتهام «عضویت در کلیسای خانگی» بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. این نوکیشان مسیحی بعد از گذشت سه ماه و اتمام بازجویی به اندرزگاه چهار، سالن سه زندان اوین منتقل و تاکنون در این بند نگهداری شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.