چهارمین روز از اعتصاب غذای خشک هادی عسگری و محرومیت از رسیدگی پزشکی/ افت فشار شدید امین افشار نادری پس از یازده روز اعتصاب

هادی عسگری، زندانی عقیدتی محبوس در بند چهار زندان اوین، علیرغم اعلام اعتصاب غذا به رییس اندرزگاه، تاکنون از حق معاینه روزانه و رسیدگی در بهداری محروم مانده است. از سویی دیگر، امین افشار نادری، هم پرونده ای این نوکیش مسیحی، نیز هم اکنون در یازدهمین روز از اعتصاب با ضعف شدید جسمانی و افت فشار شدید رو به رو است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هادی عسگری، نوکیش مسیحی که از روز شنبه ۲۳ بهمن ماه در اعتراض به بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب غذا زده، تا کنون از حق معاینه روزانه برای سطح علایم حیاتی در بهداری محروم مانده؛ این درحالی است که اعتصاب غذای این زندانی سیاسی به رییس اندرزگاه چهار ابلاغ شده است.

امین افشار نادری، هم پرونده‌ای این نوکیش مسیحی نیز از تاریخ ۱۶ بهمن در اعتراض به بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب غذا زده و علیرغم تأکید پزشکان بر لزوم تزریق سرم با توجه به افت فشار و کاهش وزن، وی همچنان از دریافت آن امتناع کرده است.

در آخرین مراجعه این زندانی عقیدتی به بهداری، فشارخون او ده بر روی شش اعلام شده و طی این مدت وی پنج کیلوگرم کاهش وزن داشته است.

امین افشار نادری و هادی عسگری در روز جمعه پنجم شهریورماه سال جاری به همراه چند تن دیگر از نوکیشان مسیحی، در یک باغ خصوصی در فیروزکوه به اتهام «عضویت در کلیسای خانگی» بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. این نوکیشان مسیحی بعد از گذشت سه ماه و اتمام بازجویی به اندرزگاه چهار، سالن سه زندان اوین منتقل و تاکنون در این بند نگهداری شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.