مرد متهم به قتل که با وجود اعلام رضایت اولیای دم اعدام می‌شود

مردی که به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، علیرغم بخشیده شدن توسط خانواده مقتول، به اتهام فعالیت در گروههای مخالف نظام و “محاربه” اعدام خواهد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از شهروند، مرد متهم که به ‌خاطر عضویت در گروه‌های مخالف نظام، در دادگاه انقلاب محکوم به مرگ شده بود، از سوی خانواده اولیای دم بخشیده شد. این مرد که در آستانه اعدام قرار دارد. صبح دیروز در دادگاه گفت: «از کارهایم پشیمانم ولی فایده‌ای ندارد و به‌زودی اعدام می‌شوم».

پرونده قتل در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد. با تشکیل جلسه محاکمه، داوود به اعدام محکوم شد. این حکم به تأیید دیوان ‌عالی نیز رسید. و حکم اعدام داوود تأیید شد؛ اما وقتی به مرحله اجرا رسید خانواده اولیای دم اعلام رضایت کردند. بنابراین داوود یک‌بار دیگر در مقابل هیأت قضائی دادگاه کیفری استان تهران ایستاد و این‌بار از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

همچنین پرونده همکاری با گروههای مخالف نظام، به شعبه ١۵ دادگاه انقلاب رفت و او محارب شناخته و به اعدام محکوم شد.

این مرد صبح دیروز به هیأت قضائی شعبه دوم دادگاه کیفری گفت: «این رضایت برای من هیچ تأثیری ندارد. حکم اعدامم در دیوان عالی کشور تأیید شده است؛ به‌زودی اعدام می‌شوم برای همین هیچ حرفی برای گفتن ندارم و منتظر مرگ نشسته‌ام. حتی هیچ تلاشی هم برای گرفتن رضایت نکرده‌ام. نمی‌دانم چطور شد که آنها رضایت دادند. الان هم از کارهایم پشیمانم ولی فایده‌ای ندارد و به‌زودی اعدام می‌شوم. به همین دلیل نمی‌خواهم درباره جنایت حرفی بزنم.»

پس از صحبت‌های این مرد، در پایان این جلسه هیأت قضائی وارد شور شدند و متهم به‌زودی طبق ماده ۶١٢ قانون مجازات اسلامی به زندان محکوم خواهد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.