اعزام امین افشار نادری و هادی عسگری به دادسرا/ پایان اعتصاب غذا

امین افشار نادری و هادی عسگری روز جاری در پی اعزام به دادگاه جهت رسیدگی به پرونده، به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۵، امین افشار نادری و هادی عسگری پس از شش ماه بلاتکلیفی، برای دفاع آخر به دادسرای مقدسی زندان اوین با ریاست قاضی حسینی اعزام شدند.

در دادسرا، این نوکیشان مسیحی در ارتباط با پرونده دستگیری در فیروزکوه با اتهام “تشکیل کلیسای خانگی” (ماده ۴۹۸)، آخرین دفاعیات خود را ارائه کرده‌اند؛ این پرونده ظرف چند روز آینده به دادگاه انقلاب ارجاع خواهد شد.

امین افشار نادری و هادی عسگری که به ترتیب از ۱۶ و ۲۳ بهمن‌ماه در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم تشکیل دادگاه دست به اعتصاب غذا زده بودند، پس از بازگشت به زندان و در پی تحقق بخشی از مطالبات خود به اعتصاب غذا پایان دادند.

گفتنی است، این دو زندانی عقیدتی روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه نیز در ارتباط با دستگیری سال ۹۳ با اتهام مشابه به همراه وکیل برای آخرین دفاع در دادگاه حاضر خواهند شد.

امین افشار نادری و هادی عسگری در روز جمعه پنجم شهریورماه سال جاری به همراه چند تن دیگر از نوکیشان مسیحی، در یک باغ خصوصی در فیروزکوه به اتهام «عضویت در کلیسای خانگی» بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. این نوکیشان مسیحی بعد از گذشت سه ماه و اتمام بازجویی به اندرزگاه چهار، سالن سه زندان اوین منتقل و تاکنون در این بند نگهداری شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.