اعتراض و اعتصاب غذای زندانیان در زندان اهواز؛ یورش گارد امنیتی به بندها و ضرب و شتم زندانیان

مسئولان زندان کلینیک واقع در منطقه زرگان اهواز، در پی اعتراض و اعتراض زندانیان نسبت به قطعی برق، آب، گاز و تلفن و همچنین وضعیت آلودگی هوا، با باتوم و گاز اشک‌آور به سالن زندانیان سیاسی و عادی یورش برده و اقدام به ضرب زندانیان نموده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۲۶ دی‌ماه، به دنبال قطعی برق، آب، گاز و تلفن در اهواز و اعتراض شهروندان، زندانیان زندان کلینیک اهواز نیز برای همراهی با مردم اقدام به اعتصاب غذا و تحصن کرده که این اقدام با یورش مأموران گارد زندان به بندها مواجه شده است.

گارد امنیتی زندان کلینیک اهواز، به دستور مسئولین با باتوم و گاز اشک‌آور به بند زندانیان سیاسی و عادی یورش بردند و دستکم ۳۰۰ زندانی محبوس در این بندها را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

گفتنی است که در پی این اعتراضات دستکم هفت زندانی به سلول انفرادی زندان منتقل شدند و پس از انتقال نیز اعتصاب غذای خود را ادامه داده‌اند.

مصطفی بوریایی، محمد بوریایی، ناظم به رهی، حکیم مجدم، میلاد سالمی، حسن دشتی میشان و محمد مهدی پور هویت احراز شده‌ی هفت زندانی منتقل‌شده به انفرادی است که هم‌اکنون در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.