تجمع خانواده های متهمان جرایم مواد مخدر برای بخشش و لغو حکم اعدام محکومان مقابل مجلس

جمعی از خانواده‌های متهمان جرایم مواد مخدر صبح امروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، جمعی از خانواده‌های متهمان جرائم مواد مخدر با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار بخشش و لغو حکم اعلام محکومان خود شدند.

به نظر می‌رسد این تجمع در پی اعلام سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف مجازات اعدام حاملین مواد مخدر از قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر انجام گرفته باشد.

طبق مصوبه بهمن ماه ۹۵ کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یک ماده به عنوان ماده ۴۶ به قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر الحاق می‌شود که بر اساس آن مرتکبین جرائم موضوع این قانون که برای آنان مجازات اعدام یا حبس ابد تعیین شده در صورت احراز یکی از شرایط زیر مفسد فی الارض محسوب شده و به مجازات اعدام و مصادره اموال ناشی از قاچاق مواد مخدر محکوم می‌شوند و در سایر مواردی که در قانون مذکور برای مرتکبین اعدام یا حبس ابد در نظر گرفته شده، حسب مورد به ۲۵ تا ۳۰ سال حبس و جزای نقدی درجه یک از یک میلیارد ریال تا دو برابر آن محکوم می‌شوند و مشمولان حبس درجه دو به جزای نقدی درجه دو محکوم می‌شوند.

در صورت تصویب نهایی این ماده در صحن علنی مجلس، مجازات اعدام به قاچاقچیان مواد مخدر محدود شده و حاملان آن اعدام نمی‌شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.