مدیر مسئول روزنامه شاخه سبز همچنان در بازداشت است

مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم به آخرین وضعیت پرونده روزنامه استانی شاخه سبز اشاره کرد و گفت: پس از توقیف این روزنامه، مدیر مسئول آن نیز بازداشت شد و در حال حاضر نیز در زندان به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از میزان، مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم به آخرین وضعیت پرونده روزنامه استانی شاخه سبز اشاره کرد و تصریح کرد: «پس از توهین آشکار این روزنامه به اهالی منطقه نیروگاه قم قرار بازداشت مدیر مسئول این روزنامه و توقیف آن صادر شد».

وی گفت: «پس از صدور قرار بازداشت، این فرد بازداشت شد و در حال حاضر نیز در زندان به سر می‌برد.»

مهدی کاهه افزود: «در حال حاضر برای این روزنامه و مدیرمسئول آن در شعبه ۵ بازپرسی پرونده قضایی تشکیل شده و بازپرس مربوطه در حال رسیدگی به این پرونده است.»

دادستان قم ادامه داد که: «البته مدیر مسئول این روزنامه در همان ساعات ابتدایی بازداشت از اقدام روزنامه متبوع خود ابراز ندامت و پشیمانی کرده اما انگیزه اصلی وی در حال بررسی است.»

خبرگزاری میزان در این گزارش افزود که، یکی از روزنامه‌های قم در ۷ اسفندماه مطلبی منتشر کرد که حاوی «توهین به مردم» قم و منطقه نیروگاه بود.

در پی این اهانت دادستان قم از تشکیل پرونده برای اهانت کنندگان به اهالی منطقه نیروگاه خبر داد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در نشست علنی امروز (دوشنبه ۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی از وزیر ارشاد خواست با فوریت جلسه هیات نظارت بر مطبوعات را تشکیل و برابر قانون مطبوعات به این موضوع رسیدگی کند.

همچنین در نشست نوبت عصر ۹ اسفند ماه مجلس، ۱۳۶ نماینده به وزیر ارشاد به دلیل مطالب منتشره در روزنامه قم تذکر دادند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.