وخامت حال محمدرضا نکونام در زندان ساحلی قم/ تأیید عدم تحمل کیفر از سوی پزشکی قانونی برای سومین بار

محمدرضا نکونام، روحانی محبوس در زندان ساحلی قم، از تاریخ ششم اسفند در وضعیت وخیمی به سر می‌برد. علیرغم تأیید عدم تحمل کیفر از سوی پزشکی قانونی، تاکنون اقدامی برای مرخصی و یا آزادی این زندانی عقیدتی صورت نگرفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدرضا نکونام، روحانی محبوس در زندان ساحلی قم، به دلیل وخامت حال از تاریخ ششم تا یازدهم اسفندماه سه بار به بهداری زندان منتقل‌شده است.

کلمه در این خصوص گزارش کرد که؛ سازمان پزشکی قانونی شهر قم، برای سومین بار، طی روزهای گذشته، رأی به عدم توانایی زندان را صادر کردند. پیش از این هم کارشناسان پزشکی قانونی شهر تهران با حضور در بیمارستان، با انجام معاینات و بررسی پرونده پزشکی، رأی مجدد به عدم توانایی تحمل حبس زندان را صادر کرده بودند اما این اعلام کارشناسی از سوی مسئولان مورد توجه قرار نگرفت و آیت‌الله نکونام دوباره به زندان بازگردانده شد.

این استاد حوزه محبوس که علاوه بر بیماری و سن بالا بیش از یک سوم محکومیت خود را تحمل کرده است که قانونا می‌تواند مشمول قانون آزادی مشروط شود اما تحت فشار مافیای قدرت در حوزه‌های علمیه و نهادهای امنیتی موازی از آزادی وی ممانعت می‌شود.

این مدرس حوزه علمیه قم که هنگام بازداشت در سلامت کامل به سر می‌برد، از تاریخ ۱۲ اسفند سال ۹۳ تا کنون به بیماری‌های مختلفی از جمله فشار و قند خون بالا، لمس شدن طرف چپ بدن، کم شدن بینایی، نارسایی در کارکرد قلب، کلیه‌ها، تیروئید و کبد مبتلا شده است. بیماری‌هایی که همه ناشی از عوارض سکته مغزی وی در انفرادی دادگاه ویژه روحانیت است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.