اصفهان و مشکین شهر؛ تجمع کارگران

گروهی از کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب مشکین‌شهر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه و عیدی در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان مشکین‌شهر در استان اردبیل تجمع کردند همزمان بیش از دویست نفر از کارگران پلی اکریل مقابل فرمانداری مبارکه نیز تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، صبح امروز (۱۵ اسفندماه) جمعی از کارگران پیمانی آبفای مشکین شهر که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری کار می‌کنند در اعتراض به تعویق  ۱۰ ماه حقوق، حق عیدی و پرداخت نشدن  چندین ماه  حق بیمه‌شان به سازمان تأمین اجتماعی دست به تجمع زدند و همچنین بیش از دویست نفر از کارگران  پلی اکریل اصفهان نیز مقابل فرمانداری مبارکه تجمع کردند.

کارگران آبفای مشکین‌شهر می‌گویند از ۱۰ ماه پیش دستمزد و بیمه کارگران پیمانی به صورت نامنظم پرداخت می‌شده است، به همین دلیل این وضعیت کارگران آبفای مشکین شهر و اعضای خانواده‌های‌شان را دچار مشکل کرده است. براساس اخباری که به نقل از کارگران منتشر شده است؛ برپایی تجمع امروز پاسخی به بی‌تفاوتی پیمانکار در خصوص پرداخت نشدن مطالباتی است که از یکسال گذشته باقی‌مانده است.

به گفته کارگران معترض، همچنین کارفرما از آذر ماه سال جاری کار در کارگاه  را متوقف کرده وکارگران شاغل در آن وضعیت مشخصی ندارند.

کارگران پلی اکریل  نیز می‌گویند کارخانه تعطیل‌شده و هشت ماه است دستمزد نگرفته‌ایم و از تیرماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند و هیات اجرایی دولت نیز نتوانسته مشکلات این واحد نساجی را حل کند، پیش از این بارها تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند اما هیچ پاسخی تا کنون نگرفته‌اند.

از قرار معلوم مدیریت کارخانه به کارگران گفته به بیمه بیکاری مراجعه کنند و هیچ وعده‌ای حهت پرداخت معوقات نداده است.

کارگران پلی اکریل می گویند شب سال نو شرمنده خانواده هامان هستیم و امیدی به حل مشکلات نداریم؛ راهی به جز تجمعات مکرر برای ما باقی نمانده است

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.