بازداشت مجدد مرتضی مراد پور از سوی سپاه پاسداران در تبریز

مرتضی مراد پور، فعال مدنی که به‌تازگی در پی یک اعتصاب غذای طولانی‌مدت از زندان آزاد شده بود، مجدداً توسط نیروهای سپاه در تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مرتضی مرادپور، فعال مدنی، بعدازظهر روز جاری توسط نیروهای سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی بازداشت شد؛ این در حالی است که وی در دی‌ماه سال جاری با وعده مرخصی متصل به آزادی از زندان تبریز آزاد شده بود.

گفتنی است، مرتضی مرادپور، فعال مدنی در زندان مرکزی تبریز، پس از پایان دادن به اعتصاب ۶۵ روزه‌ی خود، در نهم دی‌ماه سال جاری از زندان تبریز آزاد شده بود.

مرتضی مرادپور که در اعتراض به عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادی‌اش از روز سه‌شنبه ۴ آبان ماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده بود، در هشتم دی‌ماه، در پاسخ به درخواست مادرش برای شکستن اعتصاب غذا، اعتصاب خود را متوقف کرد.

مرتضی مرادپور در سال ۱۳۸۸ در دادگاه انقلاب تبریز به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم برعلیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

۱۹ آبان ماه ۱۳۸۸، دادگاه انقلاب دو اتهام واهی تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به او وارد کرد. سپس به او سه سال حکم زندان دادند. مرتضی با قرار وثیقه آزاد شد، ولی از اردیبهشت ۹۴ او را در سر کارش بازداشت و به زندان مرکزی تبریز بردند.»

مرتضی مرادپور به گفته برادرش، ۶ ماه در سال ۸۸ در بازداشت بوده و با احتساب مدت زمانی که او از اردیبهشت‌ماه سال ۹۴، در زندان سپری کرده، تاکنون بیش از دو سال زندانی بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.