پلمب محل کسب دو شهروند بهایی در کرج

روز جمعه ۱۹ اسفندماه، محل کسب دو شهروند بهایی در شهر کرج پلمب و همچنین تمامی اموال محل کسب یکی از شهروندان بهایی از سوی مأموران دولتی مصادره شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بهایی نیوز، مأموران انتظامی به همراه مأموری از اداره اطلاعات و تعزیرات و همچنین به همراه یک قاضی به محل کسب آقایان فرید و فرنوش پاشایی در گوهردشت کرج مراجعه کرده و به بهانه جنس قاچاق آن محل کسب را پلمب کردند.

به گفته یک منبع مطلع: “این دو شهروند بهایی با وجود ارائه فاکتورهای خرید مبنی بر اینکه این اموال قاچاق نیستند با بی توجهی مسئولین روبرو شدند و روز جمعه ساعت ۱۱ مأموران با مراجعه مجدد به محل کسب این دو شهروند بهایی تمامی اموال آنان را مصادره کردند؛ مأموران گفتند که باید اموال را ضبط کنیم.”

همچنین مأموران دولتی به محل کسب یکی دیگر از شهروندان بهایی به نام آرش کاظمی در ۴۵ متری گلشهر شهر کرج مراجعه کردند و آن محل کسب تازه افتتاح شده را نیز پلمپ کردند.

در سال‌های گذشته اداره اماکن بارها محل کسب شهروندان بهایی در شهرهای مختلف کشور را با پلمپ از سوی این اداره دولتی روبرو ساخته است.

پیش‌تر دلیل پلمپ محل کسب شهروندان بهایی را مقابله نیروهای امنیتی با اعیاد دیانت بهایی در تعطیلی مذهبی ۹ روز دیانت بهایی اعلام شده بود و همواره در سال‌های گذشته شاهد پلمپ محل کسب شهروندان بهایی و همچنین بازداشت شهروندان بهایی ساکن ایران پس از ایام تعطیلی دیانت بهایی بوده‌ایم. طبق قوانین صنفی کشور کسانی که دارای مجوز فعالیت هستند می‌تواند در سال ۱۵ روز تعطیلی اعلام نمایند و بیش از ۱۵ روز تعطیلی را به اداره اماکن اطلاع دهند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.