اوضاع نامناسب تحصیل کودکان کوره های آجرپزی در کانکس‌های فلزی

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت کودکانی که در کوره‌های آجرپزی جنوب تهران زندگی می‌کنند بسیار نامناسب است، گفت: ما فقط توانسته‌ایم تعداد ۵ کانکس آموزشی-بهداشتی برای این کودکان ایجاد کنیم. وی در مورد وضعیت کودکان بی هویت در این منطقه نیز گفت: متاسفانه در ساماندهی این کودکان گیر کرده‌ایم و اصلاً کاری از پیش نمی‌بریم.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فاطمه دانشور در گفت‌وگو با شهر فردا، با اعلام این خبر افزود: در بازدیدهایی که از کوره پزخانه های جنوب تهران داشتیم متوجه کودکان زیادی شدیم که نه هویت و نه امکاناتی برای آموزش و بهداشت داشتند. بر همین اساس تعدادی کانکس را در این منطقه ایجاد کردیم تا بتوانیم خدمات لازم را به کودکان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بین این کودکان دختر ۸ ساله‌ای بود که صبح‌ها پدرش در را بر روی او قفل می‌کرد و شب به خانه باز می‌گشت. این دختربچه نه آموزشی دیده بود و نه هویت داشت. البته این وضعیت اکثر کودکانی است که در این منطقه از تهران زندگی می‌کنند.

این عضو شورای شهر چهارم یادآور شد: این کانکس‌ها مانند مهدکودک هستند و به عنوان آزمایشی ایجاده شده‌اند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ساخت این کانکس‌ها نتایج بسیار خوبی داشته و کودکان در آن آموزش می‌بینند. ما هم امیدوار هستیم که در دوره‌های آینده دیگر روسای کمیته اجتماعی شورای شهر هم این کار را ادامه دهند.

در ساماندهی کودکان بی هویت کاری از پیش نمی‌بریم

دانشور در مورد وضعیت کودکان بی هویت در این منطقه نیز گفت: متاسفانه در ساماندهی این کودکان گیر کرده‌ایم و اصلاً کاری از پیش نمی‌بریم. به همین علت پیشنهاد داده‌ایم هویت بخشی به این کودکان در برنامه ششم توسعه گنجانده شود اما به نظر می‌رسد که اجرای آن به سال ۹۶ موکول شود؛ البته ممکن است در زمان انتخابات عده‌ای به این موضوع ورود پیدا کنند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: دستگاههایی که وظیفه رسیدگی به موضوع آسیب های اجتماعی را دارند قطعا باید به موضوع کودکان بی هویت ورود پیدا کنند. هر چند بر اساس آخرین گزارشی که به وزارت دادگستری دادیم شخص وزیر دستور پیگیری داده اند و ما هم منتظر هستیم ببینیم چه می شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.