مریوان؛ اعتراض ساکنین منطقه سرشیو به تصمیم شهرداری این شهر برای انتقال زباله

در طی روزهای گذشته ساکنین منطقه سرشیو مریوان در اعتراض به انتقال زباله‌ها به دره سماقان از سوی شهرداری، تجمع اعتراضی را برگزار کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، جمعی از ساکنین روستاهای «برده رش»، «گله»، «گوماره رنگ» و «دو پلوره» منطقه سرشیو مریوان از روز جمعه ۲۷ اسفندماه در اعتراض به تصمیم شهرداری مریوان برای انتقال زباله‌های این شهرستان به دره سماقان، تجمع اعتراضی را برگزار کرده‌اند.

شبکه حقوق بشر کُردستان نوشته است؛ معترضین با تجمع جلوی لودرهای شهرداری از حرکت انها ممانعت به عمل آورده و اعلام کرده‌اند تا توقف این تصمیم شهرداری به اعتراضات خویش ادامه خواهند داد.

گفتنی است روز گذشته بعد از ادامه تجمع مردم در جاده سرشیو تعدادی از نیروهای ضد شورش به محل تجمع مراجعه کرده و اقدام به تهدید و ضرب و شتم تعدادی از معترضین کردند.

یکی از معترضین می گوید:“ ساکنین منطقه سرشیو هفته پیش نیز چندین بار در مقابل شهرداری و فرمانداری شهر مریوان نیز تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار توقف این تصمیم شده بودند ولی تاکنون هیچ مسئول دولتی به مطالبات ما پاسخی صریحی نداده است و مردم نیز همچنان بر اعتراضات خویش ادامه خواهند داد.”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.