روز اول فروردین؛ حقوق برخی معلمان حق‌التدریس هنوز واریز نشده است

علیرغم اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر واریز مطالبات فرهنگیان در آخرین روزهای سال ۹۵ برخی از معلمان اعلام نمودند که تا روز اول فروردین ماه هیچ گونه مبلغی به حساب آنها واریز نشده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، منصور مجاوری در آخرین روزهای سال ۹۵ به خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که حقوق و عیدی کارکنان قراردادی و حقوق سرباز معلم‌ها و حق‌التدریسی نیروهای آزاد به حساب آنها واریز شده است ولی تعدادی از معلمان حق‌التدریسی استان کرمان اعلام نمودند که از مهرماه سال ۹۵ تا روز اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ حقوقشان را دریافت نکرده اند.

رادیو زمانه در این خصوص گزارش کرد؛ طبق اعلام برخی معلمان حق‌التدریس استان کرمان، تا روز اول فروردین ۹۶ هیچ مبلغی به حساب آنان واریز نشده است. در میان این معلمان هستند کسانی که از مهر سال ۹۵ تا به امروز هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

منصور مجاوری، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش درباره این موضوع گفته است: «طبق پیگیری‌ای که از استان کرمان انجام دادیم، لیست مربوطه دو روز قبل به بانک عامل ارائه شده است اما به دلیل تعطیلی، واریز به حساب معلمان صورت نگرفته که تا چند ساعت آینده {اول فروردین} این کار عملیاتی می‌شود.»

مجاوری گفته است که در تمام استان‌ها پرداخت مطالبات معلمان انجام شده و لیست‌های مربوط به بانک‌های عامل تحویل داده‌ شده‌اند و حتی تا ساعت دو بعدازظهر روز سی‌ام اسفند نیز کار واریز در برخی استان‌ها در حال انجام بوده است.

به گفته مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش، اعتبار قابل قبولی از سوی دولت برای پرداخت مطالبات معلمان تأمین شده است که این اتفاق را می‌توان محصول پیگیری و اعتراض‌های صنفی گسترده معلمان سراسر کشور در سال ۹۵ دانست. اعتراض‌هایی که به روزهای پایانی اسفند ماه هم کشیده شد و تجمع سراسری صبح روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ماه معلمان در نوع خود کم‌سابقه بود.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.