انتقال یکتا فهندژ سعدی، شهروند بهایی، به زندان عادل‌آباد جهت اجرای حکم حبس

یکتا فهندژ سعدی، شهروند بهایی ساکن شیراز، جهت اجرای حکم حبس، به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۸ اسفندماه سال ۹۵، یکتا فهندژ سعدی، بهایی ساکن شیراز، جهت اجرای حکم ۵ سال حبس، به زندان عادل‌آباد شیراز انتقال یافت.

بهایی نیوز در این خصوص گزارش کرد؛ وی در خردادماه سال ۹۵ در دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری محکوم گردید که در پی اعتراض در شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس این حکم به ۲ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی تقلیل یافت.

به گفته یک منبع مطلع ” پیش از انتقال این شهروند بهایی به زندان به خانم فهندژ حکم را ابلاغ نکرده بودند و در زمان انتقال نیز فرصت بسیار کمی جهت جمع آوری وسایل شخصی به وی دادند.”

این شهروند بهایی پیش‌تر نیز در سال ۱۳۹۰ برای اولین بار به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور به مدت ۳ ماه بازداشت بود اما اتهامات وی در دادگاه تجدید نظر رد و وی تبرئه شد. در بازداشت دوم در تاریخ اسفند ۱۳۹۳ این اتهامات مجدد تکرار شد و هم اکنون به همین اتهام به پنج سال زندان محکوم شده است.

یکتا فهندژ سعدی همچنین در تیرماه ۱۳۹۵ نیز برای بار سوم توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت شد و پس از تفتیش منزل وی را به مدت ۸۱ روز در بازداشت انفرادی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز معروف به پلاک ۱۰۰ نگهداری کردند وبا قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

به گفته یک منبع مطلع: “همچنان پرونده سوم این شهروند بهایی در دادسرا است.”

بازداشت و اجرای حکم شهروندان بهایی در ایام تعطیلی نوروز طی سالهای اخیر در شهر شیراز و دیگر شهرها بارها تکرار شده است.

صدها نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.