پرسنل اخراجی شرکت صنایع انرژی: هم اخراج می‌کنید هم تکذیب؟

مسئولان شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی اخراج ۲۰۰ کارگر این شرکت را تکذیب می کنند؛ این در حالی است که در اوایل سال جاری حکم این کارگران را امضا شده و به آنان داده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اخراج ۲۰۰ کارگر شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی در حالی از سوی مسئولان این شرکت تکذیب شده که این کارگران حکم اخراج دریافت کرده‌اند و تصویر نامه اخراج آنان با امضای مدیر منابع انسانی در تاریخ ۷ فروردین ماه سال جاری در خبرگزاری تسنیم منتشر شده است.

زمانه در این خصوص گزارش کرد؛ یکی از کارگرانی که نامه اخراج دریافت کرده گفته است این کار بدون اطلاع قبلی بوده و برخی از اخراج شدگان سال‌ها در این شرکت کار کرده‌اند.

امیرعلی نوری، مدیر منابع انسانی شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی اما به رسانه‌های داخلی گفته است هدف از انتشار این خبر «جوسازی و یا شیطنت رسانه‌ای» بوده. به گفته مدیر منابع انسانی شرکت یاد شده کسانی که حکم پایان کار دریافت کرده‌اند، کارکنان پروژه‌ای بوده‌اند و قراردادشان هم اسفند سال گذشته به پایان رسیده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران به نقل از کارکنان اخراجی نوشته است که آن‌ها ضمن ابراز تعجب از سخنان غیر واقعی مدیر منابع انسانی شرکت پرسیده‌اند: «آیا شرکت می‌تواند تکذیب کند که در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۸ اسفندماه ۹۵، حدود ۲۰۰ نامه در سطح شرکت توزیع شده که حدود ۳۰ نفر از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۶ و ۷۰ یا ۸۰ نفر از خرداد ماه ۱۳۹۶ و ۹۰ یا ۱۰۰ نفر از ابتدای مهر ماه ۱۳۹۶ نباید دیگر در محل کار حضور داشته باشند؟»

آن‌ها همچنین با اشاره به پروژه ساختمان‌سازی شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی نوشته‌اند علیرغم این که این شرکت میلیاردها تومان برای این پروژه وام گرفته اما به دلیل آماده نشدن ساختمان شرکت «سهم اعظمی از نیروهای پروژه‌ای هم‌اکنون در فضایی بسیار نامناسب و فاقد ایمنی کافی مجبور به فعالیت هستند».

امیر علی نوری، مدیر منابع انسانی شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی با اظهار این که تنها ۳۰ تن حکم پایان خدمت گرفته‌اند در عین حال به طور غیرمستقیم تائید کرده که مسأله اخراج در میان است: «همه نیروهایی که قرارداد آنها به دلایلی مانند نیاز نداشتن پروژه‌ها و نیز افزایش سطح اتوماسیون، پس از اسفند ماه تمدید نشده است، (شامل نیروهای بخش‌های ستادی، مهندسی و پروژه ها) کمتر از ۳۰ نفر بوده‌اند که امیدواریم پس از بازنگری به کمتر از ۲۰ نفر کاهش یابند.»

شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی از زیر مجموعه‌های شرکت ایکک وابسته به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت است.

به گفته کارکنان یکی از مسائل شرکت، صرف هزینه‌های زیاد برای ساخت بنایی بسیار بزرگ و پرهزینه و بازپرداخت وام‌هایی است که در این رابطه گرفته شده و مدیران می‌خواهند مشکل را با اخراج ۲۰۰ تن از کارکنان حل کنند.

کارکنان همچنین گفته‌اند اخراج ۲۰۰ کارگر این شرکت نتیجه طرحی است که از چند ماه قبل تحت عنوان «چابک‌سازی» در شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی به اجرا گذاشته شده و از چند ماه قبل گروهی مسئول بررسی وضعیت کارکنان و مشخص کردن اخراجی‌ها شده‌اند.

کارکنان اخراجی شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی پیشنهاد کرده‌اند برای روشن شدن واقعیت، کارگروهی از شرکت با صندوق بازنشستگی شرکت نفت(شرکت مادر) مسأله را بررسی کند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.