بازگشت نوید کامران به زندان اوین با پایان مرخصی

نوید کامران، زندانی سیاسی با پایان مرخصی نوروزی به زندان اوین مراجعه کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نوید کامران که پیش‌تر در سی‌ام اسفندماه ۹۵ به مرخصی نوروزی آمده بود روز گذشته ۱۰ فروردین ۹۶ با پایان دوره مرخصی به زندان اوین بازگشت.

لازم به یادآوری است، مأموران امنیتی در روز سه شنبه سیزدهم مهرماه سال ۹۵، با مراجعه به محل کار این فعال مدنی، وی را جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری بازداشت کردند.

نوید کامران، به همراه آرش صادقی، گلرخ ایرایی (همسر آرش صادقی) و بهنام موسیوند روز ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ در مغازه لوازم‌التحریرفروشی در خیابان آذربایجان تهران توسط مأموران قرارگاه ٍثارالله اطلاعات بازداشت و چهار روز بعد در تاریخ ۱۹ شهریورماه آن با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

طی حکم دادگاه انقلاب، آرش صادقی به ۱۹ سال حبس، همسرش خانم گلرخ ایرایی به شش سال حبس و نوید کامران به یک سال حبس محکوم شدند. پس‌ازآن وکلای آنها به درخواست تجدیدنظر دادند اما دادگاه تجدیدنظر در تاریخ اول دی‌ماه ۱۳۹۴ همه حکم‌ها را عیناً تأیید کرد.

نوید کامران پیش‌ازاین در جریان حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شد و به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی به ۳۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی محکوم شد. نوید کامران یکی از امضاء کنندگان “شهادت‌نامه ۶۴ زندانی سیاسی درباره چگونگی جانباختن هدی صابر” در آن زمان بود. او در سال ۱۳۹۰ با سپری کردن حکم خود آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.