ادامه شکنجه آرش صادقى در بند ٣۵٠ اوین؛ محرومیت از رسیدگى درمانى

آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت بحرانی جسمی، ضابطین سپاه همچنان از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می‌نمایند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که دوره محکومیت نوزده ساله خود را طی می‌کند، علیرغم وضعیت نامساعد جسمی طی هفته های گذشته از اعزام به به بیمارستان محروم بوده است.

این زندانی سیاسی علاوه بر چسبندگی روده در هضم غذاهای جامد مشکل دارد و معده وی به دلیل آسیب شدیدی که در دوران اعتصاب غذا دیده قادر به هضم غذاهای جامد نیست.

در پی اعتصاب غذاهای متعدد، وی که پیش‌تر به ضعف مجاری تنفسی (آسم) مبتلا گردیده بود علاوه بر اینکه عفونت ریه‌های وی پیشرفت دارد و تقریباً یک کلیه خود را  از دست داده؛ همچنین ماهیچه‌های قلب وی نیز تحلیل رفته است.

پزشک بهداری به دلیل فقر شدید پروتئین برای اینکه به قلب و کلیه این زندانی سیاسی آسیب بیشتری نرسد دستور تزریق پروتئین و اعزام وی به بیمارستان را صادر کرده است؛ بااین‌حال ضابطین سپاه پاسداران با رد این درخواست‌ها و لغو تمامی اعزام‌ها از درمان و رسیدگی پزشکی به این زندانی سیاسی جلوگیری می‌کنند.

آرش صادقی که پیش‌تر در پی بازداشت مجدد همسرش دست به اعتصاب غذا زده بود، پس دیدار با دادستان و قول کتبی وی برای رسیدگی خارج از نوبت به پرونده گلرخ ایرایی، ۱۸ بهمن‌ماه اعتصاب غذای خود را برای دومین بار متوقف کرد؛ این زندانی سیاسی پس از پایان اعتصاب غذا به بیمارستان انتقال یافت اما پس از ساعاتی بار دیگر با مخالفت نیروهای امنیتی به زندان اوین بازگردانده شد.

این اقدامات مسئولین و ضابطین سپاه در حالی صورت گرفته است که به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذای طولانی‌مدت، خطر مرگ این زندانی سیاسی را تهدید می‌کند.

مقامات قضایی پیش‌تر، پس از ۷۲ روز اعتصاب غذای آرش صادقی و فشارهای بین‌المللی اعلام کردند که همسرش، گلرخ ایرایی، آزاد و خود او برای درمان به بیمارستان منتقل خواهد شد؛ بااین‌حال، علاوه بر عملی نشدن وعده درمان این زندانی سیاسی، همسر وی پس از ۱۹۹ روز آزادی موقت، روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه سال ۹۵ از سوی مأموران سپاه ثارالله مجدداً بازداشت شد.

آرش صادقی در نامه‌ای که پیش‌تر از سوی تارنگار حقوق بشر در ایران منتشر شد، به‌تفصیل درباره دلایل اعتصاب غذای خود توضیح داده و با انتشار یادداشتی به نقض قانون مکرر در روند پرونده همسرش اشاره کرده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.