مرگ چهار کارگر صنعت نفت در پانزده روز ابتدای سال جاری

در پانزده روز سپری شده از سال ۹۶، چهار کارگر صنعت نفت و گاز بر اثر حوادث کاری جان خود را از دست دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، روز دوازده فروردین ماه، بهزاد علوی، دکل‌بان قراردادی دکل ۹۱ فتح شرکت ملی حفاری ایران، به دنبال سقوط قاب دکل حفاری، جانش را از دست داد.

در حادثه‌ای که پیش از آن ششم فروردین ماه در ایستگاه تقلیل فشار گاز همدان به وقوع پیوست، در نتیجه آتش‌سوزی گسترده، دو کارگر ۲۵و ۳۷ ایستگاه گاز همدان براثر انفجار زنده زنده در آتش سوختند.

این دو کارگر در حین عملیات تعمیراتی در ایستگاه بودند که بخشی از ایستگاه دچار آسیب و نشتی می‌شود و به سبب انفجاری که در آن ناحیه ایجاد می‌شود دچار سوختگی شده و در دم فوت می‌کنند.

ظهر روز دهم فروردین نیز، یکی از کارگران پتروشیمی تندگویان به نام «علی حیدری» در حین انجام کار بر اثر سقوط بوم جرثقیل جان خود را از دست داد.
بنا بر این گزارش، این کارگر بر اثر این حادثه دچار آسیب دیدگی شدید و برای انجام مداوا به بیمارستان بندر ماهشهر منتقل شد اما با وجود تلاش تیم پزشکی برای نجات جان وی، به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان باخت.

با احتساب این حوادث، می‌توان گفت در پانزده روزی که از آغاز سال ۹۶ گذشته است، چهار کارگر شاغل در صنایع نفت و گاز جان خود را بر اثر حوادث کاری از دست داده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.