تعطیلی ۴۰۰ واحد صنعتی در خوزستان/ عدم کمک صنایع خوزستان به اشتغالزایی

شامگاه چهارشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، نماینده مردم اهواز گفت: اغلب صنایع استان خوزستان فاقد کارکرد لازم در راستای مسئولیت های اجتماعی هستند و هیچ کمکی به اشتغالزایی و رفع محرومیت ندارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از قدس آنلاین، جواد کاظم نسب الباجی شامگاه چهارشنبه اظهارکرد: تنوع و گستردگی بخش صنعت، همواره یکی از ظرفیت های توسعه اشتغال است ولی شاهد رکود و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی به ویژه در اهواز و خوزستان از جمله شرکت هایی نظیر گروه ملی، لوله سازی، صنایع نیشکر و تصفیه قند و نیشکر اهواز هستیم به طوری که در حال حاضر بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی و شهرک صنعتی نیمه تعطیل داریم.

وی افزود: بسیاری از صنایع بزرگ و تولیدی خوزستان به ویژه در بخش فولاد وابسته به کشور هستند.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه بابیان اینکه بسیاری از صنایع استان فاقد کارکرد لازم در راستای مسئولیت های اجتماعی هستند، افزود: هیچ کمکی به اشتغالزایی و رفع محرومیت ندارند.

وی با اشاره به آلودگی و تخریب محیط زیست به ویژه در ۱۳ سال اخیر ناشی از مسائل مختلف از جمله مدیریت غلط آبی، تأکید بر انتقال آب و گسترش صنعت قدیمی سدسازی است، گفت: عرصه زندگی بر مردم خوزستان تنگ شده و با مشکلات عدیده زیست محیطی روبه رو هستند.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه تصریح کرد: راه حل مبارزه با گرد و غبار فقط نهال کاری و مالچ باشی نیست بلکه باید پهنه آبی را گسترش داد و بایستی مردم را وارد کار کرده و از کشاورزان درخواست کشت در این اراضی را داشته باشند.

الباجی نیز به مشکلات شبکه آب و فاضلاب فرسوده کوت عبدالله و قدمت ۴۰ ساله آن اشاره کرد و با بیان اینکه بایددر این زمینه عنایت ویژه ای را به شهرستان کارون داشته باشیم، خواستار پرداخت خسارت سیل سال قبل خوزستان شد و اظهارکرد: توسعه مراکز خدمات درمانی با توجه به سونامی سرطان در خوزستان یک ضرورت جدی است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد از منابع نفتی در خوزستان فقط عامل آلایندگی بوده و هیچ گونه اقدامی در راستای عمران، بهداشت، گازرسانی و اشتغالزایی انجام نشده است.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل نبود اعتبارات، فرزندان ما در کانکس آهنی و در گرمای ۶۰ درجه تحصیل می کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.